شناسهٔ خبر: 103713 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان شرقی:

بارش برف راه ارتباطی ۱۷۰ روستای آذربایجان‌شرقی را بست

برفروبی آذرشرقی.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال بارش برف شب گذشته و ادامه آن، راه ارتباطی ۱۷۰ روستای استان بسته که بازگشایی وامدادرسانی درحال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (آذربایجان شرقی)   اورجعلی علیزاده، مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان گفت : روستاهامسدود شده  در مناطق کوهستانی و برفگیر تعدادی از شهرستان های استان از جمله چاراویماق، هشترود، مراغه، ورزقان، سراب، کلیبر و اهر واقع هستند.

وی با اشاره به اینکه گروه های راهداری با استقرار در راه های اصلی استان در حال خدمت رسانی به مسافران و رانندگان هستند،  اظهار داشت: هم اکنون راه های ارتباطی اصلی و فرعی و آزادراه تبریز - زنجان باز بوده و تردد در آن ها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی استان بارش برف تا پایان فردا (دوشنبه) ادامه خواهد داشت بنابراین رانندگان برای تردد خودرو خود را به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

علیزاده، ادامه داد: نیروهای راهداری استان از روز پنجشنبه با آغاز بارش برف بیش از ۷۰ هزار کیلومترباند از راه های مختلف استان را برف ربی، نمک و شن پاشی کرده‌اند.

وی به مردم و مسافران توصیه کرد قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگوست، در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب و از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده ها استفاده کنند.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

  •