شناسهٔ خبر: 103907 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

ادامه استقبال اهالی استان اصفهان از طرح نهضت ملی مسکن با ثبت نام بیش از ۲۲۰ هزار نفر

علیرضا قاری قران اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد: تا کنون بیش از ۲۲۰ هزار نفر از مردم استان اصفهان متقاضی بهره مندی از مزایای طرح نهضت ملی مسکن بوده‌اند.

 علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در خصوص استقبال مردم استان اصفهان از طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد: تاکنون بیش از ۲۲۰ هزار متقاضی در استان اصفهان برای خانه‌دار شدن، در سامانه طرح جهش تولید مسکن ثبت نام کرده‌اند.  

وی با بیان اینکه امکان ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن در تمامی شهرهای استان اصفهان فراهم شده است اذعان داشت: متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه (ثمن) به آدرس saman.mrud.ir برای نامنویسی اقدام کنند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: تامین مسکن متقاضیان در شهر مورد تقاضا و یا در نزدیک ترین شهر مجاور که امکان تامین زمین در آن فراهم باشد، صورت می‌پذیرد.  

 وی در خصوص متقاضیانی که می‌توانند برای ثبت نام در این طرح اقدام کنند، بیان داشت: در حال حاضر افراد متاهل و یا سرپرست خانوار و مجردین شامل نخبگان علمی با معرفی بنیاد ملی نخبگان، مردان مجرد بالای ۲۳ سال سن، (معلولین جسمی، حرکتی با دارا بودن حداقل ۲۰ سال سن و با معرفی سازمان بهزیستی کشور)، زنان خودسرپرست بالای ۳۵ سال سن، بیماران خاص بر اساس ضوابط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌توانند نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام کنند.  

 قاری‌قرآن ادامه داد: تحویل واحد به مردان مجرد (بین ۲۳ سال تمام تا ۴۴ سال تمام) پس از اتمام ساخت و ایفای تعهدات متقاضی منوط به ارائه عقدنامه رسمی ازدواج است.     

 وی در خصوص تسهیلات در نظر گرفته شده برای خودمالکین اظهار کرد: هم استانی‌های عزیز در همه شهرهای استان اصفهان که دارای زمین بوده و برای آن پروانه ساختمانی اخذ کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به سامانه saman.mrud.ir و ثبت نام در این سامانه از تسهیلات مقرر در طرح نهضت ملی مسکن (کلانشهر اصفهان ۴۰۰ میلیون تومان، سایر شهر‌های استان ۳۰۰ میلیون تومان و روستا‌ها ۲۵۰ میلیون تومان) برخوردار شوند.  

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: جزئیات پرداخت تسهیلات در چهارمرحله بدین شرح است که در مرحله پی‌کنی و فوندانسیون ۱۰ درصد، مرحله اسکلت و سقف ۴۰ درصد، سفت‌کاری ۲۵ درصد و مرحله نازک کاری نیز ۲۵ درصد تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود.