شناسهٔ خبر: 103943 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان اعلام کرد:

برآورد اولیه میزان خسارت ۵۰ میلیارد تومانی در منطقه ریگان/محور ریگان- ایرانشهر مسدود شد

سیل جنوب کرمان راهداری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت:میزان خسارت اولیه ۵۰ میلیارد تومان در منطقه ریگان و جاده های روستایی است.

احسان عراقی زاده، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان درگفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در مورد سیل اخیر استان اظهار داشت: بارندگی های شدید ۴۸ ساعت گذشته در شرق و جنوب شرق استان کرمان منجر به طغیان رودخانه های منطقه شده که در اثر این طغیان به ابنیه فنی وپل ها خسارتی وارد شده است.

عراقی زاده، با اشاره به خسارت وارده به جاده های روستایی گفت: بیشترین خسارت درمسیرهای روستایی بوده که موجب تخریب و آسیب جدی به بیش از۵۸۰ کیلومتر از راه های فرعی و روستایی شده است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان با اعلام تخریب کامل پل توکل آباد گفت: محور ریگان- ایرانشهر که محور شریانی بین استان کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان است دراثر تخریب کامل پل توکل آباد در کیلومتر۱۰ محور ریگان- ایرانشهر مسدود شده است و اکنون محور مواصلاتی بین ریگان و کرمان – بم و ایرانشهر وجود ندارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان در مورد میزان خسارت گفت: برآورد میزان خسارت اولیه ۵۰ میلیارد تومان در منطقه ریگان و جاده های روستایی است . ارزیابی‌ دقیق از میزان خسارت‌ها بعد از فروکش کردن سیلاب اعلام خواهد شد.

 وی با اشاره به تخریب پل های روستایی افزود: اداره راهداری کرمان با هماهنگی فرماندار ریگان یکی ازخانه های بهداشت را برای خدمات رسانی به مردم در منطقه سیل زده مستقر کرده است و راهداری با ترمیم جاده ها برای بارش های احتمالی آینده آمادگی کامل دارد.

عراقی زاده در پایان ضمن اعلام مسیر جایگزین خاش- زاهدان به سمت بم و مسیر کرمان- بم- زاهدان- خاش- ایرانشهر اظهار داشت: از هموطنان می خواهیم در زمان سیل به هیچ وجه از روی پل ها به دلیل شدت بارش و سست شدن پایه های پل عبور نکنند تا خدایی نکرده تلفات جانی نداشته باشیم.