شناسهٔ خبر: 103948 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید:

تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر شهرهای جدید توسط بانک مسکن تامین مالی می‌شود

جلسه شورای مسکن با حضور وزیر راه وشهر سازی سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید از تکمیل زیرساخت‌های باقیمانده مسکن مهر شهرهای جدید با تمهیدات بانک مسکن خبر داد.

علیرضا جعفری سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در خصوص تعهدات شرکت عمران برای تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر توضیحاتی را ارایه کرد.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به اینکه مسکن مهر یکی از طرح‌های پیشران در حوزه تولید مسکن بوده است از باقی‌ماندن بخشی از تعهدات در این بخش خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در سنوات گذشته کندی در حوزه اجرای تعهدات مسکن مهر رخ داد و از سوی دیگر متقاضیان مسکن مهر بعضا مشکلات و نارضایتی‌هایی داشتند برخی از واحدها باقی مانده است.

جعفری ادامه داد: با تاکید رییس‌جمهوری و وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم، حل مساله مسکن مهر و تعیین‌تکلیف آن در دستور کار است.

وی توضیح داد: در حال حاضر ۴۰ هزار واحد مسکونی در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید است که باید تکمیل و تحویل شود و با تاکید وزیر راه و شهرسازی این تعهدات در ابتدای سال آینده به طور کامل تکمیل و به اتمام می‌رسد و تحویل متقاضیان خواهد شد.

به گفته سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید، واحدهای باقیمانده مسکن مهر با کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اتمام است.  

جعفری با اشاره به اینکه در نشست شورای مسکن که چندی پیش به ریاست وزیر راه و شهرسازی تشکیل شد تامین بودجه و اعتبار موردنیاز برای تکمیل واحدهای مسکونی مهر و تکمیل زیرساخت‌های آن مورد تاکید قرار گرفت، توضیح داد: در برنامه است تا در اولویت نخست، واحدهای مسکونی مهر نیمه کاره و در مراحل پایانی کار، به اتمام برسد و تحویل متقاضیان بشود. در اولویت بعدی در برنامه است تا بانک مسکن با اتخاذ تصمیم‌هایی اعتبارات موردنیاز را برای تکمیل زیرساخت‌ها تامین کند تا تعهدات به جای مانده از گذشته در کوتاه‌ترین زمان به اتمام برسد.  

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید گفت: امروز یکی از موضوعات اصلی شهرهای جدید ایجاد فرصت برای تولید مسکن بر اساس تعهدی است که دولت سیزدهم برعهده شهرهای جدید نهاده است. حتما در کنار موضوع تولید مسکن توجه به زیرساخت‌ها و کیفیت زندگی در دستور کار است. رسیدن به کیفیت زندگی و تامین سرانه‌های مسکن در اولویت برنامه‌های شرکت عمران شهرهای جدید است.

وی اعلام کرد: شرکت عمران شهرهای جدید صرفا به دنبال تولید مسکن نیست بلکه به دنبال زیست‌پذیری شهرها و حل مساله مسکن است. برای رسیدن به این مهم توجه به زیرساخت‌ها، سرانه‌های خدماتی، آموزشی، فرهنگی، ورزشی، امنیتی و مسائل اجتماعی در دستور کار قرار دارد. بدین معنا در کنار وعده مسکن تامین زیرساخت‌ها و سرانه‌ها برای زندگی مطلوب شهری در دستور کار خواهد بود.