شناسهٔ خبر: 103982 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خلخال خبر داد:

کولاک برف راه ۵۰ روستای بازشده خلخال را دوباره مسدود کرد

برفروبی محورهای آذرشرقی.jpg رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان خلخال گفت: به علت وزش باد شدید و کولاک برف راه ۵۰ روستای بازگشایی شده این شهرستان برای چندمین بار در طول هفته جاری مسدود شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،معروف خسروی در بازدید از عملیات برف روبی محورهای مواصلاتی افزود: بارش برف سنگین راه همه روستاهای دارای سنکه این شهرستان را مسدود کرده بود که در روزهای گذشته راه ارتباطی مسدود ۱۲۰ روستای خلخال و تا پایان دیروز با تلاش راهداران بازگشایی شد که شدت کولاک برف در طول شب گذشته راه ۵۰ روستا را برای چندمین بار بست.

وی با بیان اینکه به رغم صاف شدن آسمان و قطع بارندگی برف به علت افزایش شدت باد، کولاک برف در سطح همه محورهای بین شهری و روستایی خلخال همچنان ادامه دارد، افزود: با وجود تلاش راهداران برای بازگشایی راه‌های روستایی مسدود شده از برف هم اکنون راه ۷۰ روستای خلخال به علت بارش سنگین برف همراه با کولاک همچنان مسدود است.

جاده خلخال به اسالم بازگشایی شد

سرپرست فرمانداری خلخال گفت:راه مسدوده شده از برف خلخال به اسالم با تلاش شبانه روزی راهداران برف‌روبی و بازگشایی شد.

سد جواد یحیی‌زاده گفت:  این جاده که از بامداد روز سه‌شنبه هفته جاری به علت بارش برف سنگین و  کولاک شدید مسدود اعلام شده بود با هماهنگی صورت گرفته با فرماندار تالش  از صبح امروز باز شده و تردد خودروها در این مسیر از سر گرفته شد.

وی اظهار کرد:از ابتدای بارش‌های برف در منطقه راه‌های خلخال به پونل‌،ماسوله وماسال مسدود شده و جاده خلخال - اسالم تنها راه ارتباطی مردم منطقه با استان گیلان است.

وی با بیان اینکه حذف گردنه الماس با ایجاد یک حلقه تونل به طول 2 هزارو 500 متر تنها راه حذف مسیر  پر خطر و برف گیرجاده خلخال - اسالم است، بیان کرد:  اگر در سالیان گذشته هزینه‌های مربوط به نگهداری این راه در فصول سرد سال از جمله تعمیر و نگهداری ماشین آلات سنگین برف‌روبی، هزینه خرید نمک و شن و دیگر هزینه‌ها صرف اجرای پروژه احداث تونل می‌شد هم اکنون مردم خلخال هرگز متحمل مشکلات ناشی از مسدودی شدن راه و یا استرس های روحی ناشی از بیم گذر از راه برف و کولاکی  نمی شدند .

مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اردبیل نیز اعلام کرد: که جاده های اصلی استان باز بوده اما با توجه به ریزش برف در اکثر آنها، داشتن زنجیر چرخ برای رانندگان الزامی است.

در روزهای گذشته بارش برف سنگین و کولاک شدید منجر به مسدود شدن چند باره جاده خلخال به اسالم ، جاده نیر - سراب و بروز مشکلات شدید تردد در دیگر جاده‌های استان شد.