شناسهٔ خبر: 104032 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آران و بیدگل خبر داد؛

اخذ سند مالکیت تک برگی برای بیش از ۶۷ هکتار از اراضی ملی آران و بیدگل

عصار زاده اران وبیدگل اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آران و بیدگل گفت: در راستای پیشگیری از زمین‌خواری و جلوگیری از تصرفات اراضی ملی بیش از ۶۷ هکتار از اراضی دولتی این شهرستان تثبیت مالکیت شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ امیرحسین عصارزاده رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آران و بیدگل اظهار کرد: در راستای اجرای قانون حدنگار، صیانت از حقوق بیت المال و حفظ مالکیت دولت بر روی اراضی ملی،   ۱۳ فقره سند تک برگ اراضی ملی این شهرستان به مساحت ۳۷ هکتار اخذ شد.  

 وی اضافه کرد: همچنین در جهت پیشگیری از زمین‌خواری و جلوگیری از تصرفات اراضی ملی، سند تک برگ ۳۰ هکتار از اراضی شهرستان آران و بیدگل که فاقد نمره و سند بودند نیز به نام دولت اخذ شد.  

 رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه اقدامات بعمل آمده در حوزه اراضی ملی این شهرستان در راستای اهداف و سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و پس از پیگیری‌های ویژه در شهرستان بوده است. از اخذ ۶۷۵ فقره سند تک برگ تفکیکی بر  روی اراضی ملی این شهرستان خبر داد.  

وی با اشاره به اینکه اولین گام برای مبارزه با زمین‌خواری اجرای حد‌نگاری اراضی ملی است، گفت: با اجرای قانون کاداستر و سنددار شدن اراضی، اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی رفع می‌شود، همچنین با اخذ اسناد تک‌برگی به نام دولت، سودجویی از اراضی ملی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن می‌رسد.  

 عصارزاده ادامه داد: تبدیل اسناد دفترچه‌ای به اسناد تک برگی نیز به عنوان یک اولویت کاری در کنار سایر وظایف این اداره در دستور کار است که در این رابطه ۲۰ فقره سند دفترچه‌ای اراضی ملی شهرستان آران و بیدگل به تک برگ تبدیل شده و ۳۰ فقره دیگر نیز در دست پیگیری است.  

 وی ابراز داشت: در راستای تفاهم نامه فی‌مابین وزارت راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در خصوص تحویل و تحول و تغییر نمایندگی اسناد مالکیت اراضی ملی داخل و خارج از حریم، صورتجلسه اسناد خارج از حریم به میزان ۲۷۵ هکتار و داخل حریم به مساحت ۱۸۵ هکتار تنظیم شد.