شناسهٔ خبر: 104090 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:

پایش نهایی بیش از ۴۹هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه

 روند ساخت پروژه ۷۵۰ واحدی نهضت ملی مسکن در شهر رباط کریم مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه از ثبت نام ۸۴هزار و ۵۰۰ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

مسعود شریفی،‌ ‌مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ در خصوص آخرین وضعیت ثبت نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن در کرمانشاه گفت: براساس پایش و بررسی‌ای که روز شنبه،‌ ‌دوم بهمن ماه انجام شد،‌ تاکنون ۸۴هزار و ۵۰۰ نفر در این طرح ثبت نام کردند.

وی با اشاره به کمبود زمین در برخی شهرهای این استان،‌ عنوان کرد:‌ در منطقه اورامانات تامین زمین سخت است و به اراضی بیشتری نیاز داریم،‌ اما در اغلب شهرها این امر صورت گرفته است و مشکلات را در جلسه شورای مسکن مطرح خواهیم کرد تا با همفکری اعضاء این معضل در اسرع وقت رفع شود.

شریفی اظهار کرد:‌ برنامه استان طی چهار سال در بخش مسکن شهری حدود ۹۵هزار و ۶۰۰ واحد است که قریب به ۴۰ درصد از این برنامه محقق شده و زمین‌ها نیز شناسایی شده است؛ برخی در مرحله شروع عملیات و برخی در مرحله مطالعات آماده سازی هستند.

به گفته ‌مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه، از ۸۴هزار و ۵۰۰ ثبت نام کننده، ‌حدود ۴۹هزار و ۳۰۰ نفر شرایط اولیه شناخته شدند و به مرور با تفاهم نامه‌ای که تنظیم شده است، درحال تشکیل پرونده در دفاتر پستی هستند که متقاضیان تا دوهفته آینده پالایش نهایی می‌شوند.

شریفی با اشاره به در دسترس نبودن سامانه بنیاد مسکن در شهرهایی با جمعیت یکصدهزارنفر، عنوان کرد:‌ همچنان دسترسی بنیاد مسکن در شهرهای زیر یکصد هزار نفر به سامانه برقرار نشده است و موضوع پالایش متقاضیان در این شهرها نیز باید انجام شود.