شناسهٔ خبر: 104091 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان خبر داد:

بررسی و رفع مشکلات تامین اراضی در جلسه ادواری طرح نهضت ملی مسکن

جلسه شورای مسکن با حضور وزیر راه وشهر سازی جلسه ادواری کنترل اجرای پروژه‌های تولید مسکن حمایتی تحت عنوان طرح نهضت ملی مسکن با بررسی روند ثبت‌نام شدگان، انجام پالایش‌ها، واجدان شرایط، فرآیند اتصال واجدان شرایط به پروژه‌ها، بررسی تامین زمین و همچنین اجرای طرح نهضت ملی مسکن به ریاست معاون مسکن و ساختمان در ساختمان دادمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلسه ادواری کنترل اجرای پروژه‌های تولید مسکن حمایتی با بررسی روند ثبت‌نام شدگان، انجام پالایش‌ها، واجدان شرایط، فرآیند اتصال واجدان شرایط به پروژه‌ها، بررسی تامین زمین و همچنین اجرای طرح نهضت ملی مسکن به ریاست محمودزاده معاون مسکن و ساختمان در ساختمان دادمان برگزار شد.

در این جلسه گزارش وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن و چگونگی تحقق تصمیمات قبلی توسط معاونت مسکن و ساختمان ارایه شد. همچنین گزارشی از وضعیت اراضی الحاق شده و مراحل تصویب سایر اراضی ارجاع شده به شورای عالی شهرسازی و معماری مورد بررسی قرار گرفت و تازه‌ترین روند آن اعلام شد. در پایان نیز گزارشی از وضعیت تامین اراضی قابل الحاق و تغییر کاربری و وضعیت تصویب اراضی توسط سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت شهرهای جدید ارایه شد.

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان در جمع‌بندی تصمیم‌های گرفته شده در این جلسه به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: جلسه ادواری با هدف کنترل اجرای پروژه‌های تولید مسکن حمایتی و بررسی روند تعداد ثبت‌نام شدگان، تعداد پالایش‌ها، واجدان شرایط، اتصال واجدان شرایط به پروژه‌ها برگزار شد.

معاون مسکن و ساختمان تاکید کرد: موضوع تامین زمین به عنوان یکی از بخش‌های ثابت و مهم پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در این جلسه ادواری نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین تکالیف مراجع استانی و ستادی برای تسریع در فرآیند تعیین کاربری، الحاق به محدوده یا فراهم کردن اراضی مناسب برای تولید مسکن حمایتی، تعیین شد.

محمودزاده تصریح کرد: ابهامات و مشکلاتی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان‌ها وجود داشت که برطرف و پاسخ‌هایی از سوی همکاران ستاد برای بخش‌های استانی ارایه و رفع ابهام شد.

همچنین موضوع تامین زمین به عنوان یکی از بخش های ثابت و مهم پروژه‌ها موردبحث قرار گرفت. در شهرهایی که تامین زمین آنها انجام شده است، میزان تامین زمینی که باید انجام شود نیز بررسی شد. همچنین تکالیف مراجع استانی و ستادی برای تسریع در فرآیند تعیین کاربری و یا الحاق به محدوده یا فراهم کردن اراضی مناسب برای تولید مسکن حمایتی تعیین شد.

گفتنی است، طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های کلان دولت سیزدهم است که تامین و احداث ۴ میلیون واحد مسکونی طی چهارسال را در برنامه قرار داده است. تاکنون بخشی از تامین اراضی‌ها انجام شده است و جلسات ادواری بخش مسکن با هدف تامین اراضی و گزارشی از روند انجام کار در حال انجام است.