شناسهٔ خبر: 104106 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای استان اعلام کرد:‌

برآورد ۱۳۰ میلیارد تومانی خسارت سیل کرمان / طوفان شن روند بهسازی را کند کرد

سیل کرمان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای استان كرمان گفت: با توجه به برآوردهای انجام شده بیش از۱۳۰ میلیارد تومان خسارت به مناطق ریگان، فهرج، نرماشیر وارد شده است و پیش بینی می شود روند بهسازی با توجه به طوفان شن در منطقه بیش از ۶ ماه طول بکشد.

احسان عراقی‌زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای استان كرمان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اظهار کرد: سیل اخیر در شرق کرمان به شهرهای ریگان، فهرج و نرماشیر خسارت وارد کرد که با توجه به برآوردهای انجام شده میزان آن بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان اعلام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‌ای استان كرمان با اشاره به تخریب پل روستای توکل‌آباد افزود: محور ریگان - ایرانشهر که براثر تخریب پل مسدود شده است با ایجاد کنارگذر موقت، عبور موقت خودروها فراهم شده است تا مردم برای تردد در این مسیر مشکلی نداشته باشند.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از طوفان شن در جنوب کرمان گفت: متاسفانه طوفان شن اجازه کار نمی‌دهد و در چند روز گذشته نیز طوفان‌های منطقه‌ای روند بهسازی را کندتر کرده‌اند. ولی در چند روز گذشته مسیر سیلاب را به سمت مسیرهای پایین دست منحرف کرده‌ایم و شرایط منطقه اکنون خیلی بهتر شده است و تقریبا اکثر مسیرها خشک شده‌اند.

وی در مورد بازسازی مناطق سیل زده گفت: با توجه به سرمای شدید هوا و طوفان شن اجاز تردد ماشین آلات را نمی دهد که در این زمینه پیش بینی می شود بازسازی و بهسازی مناطق سیل زده بیش از ۶ ماه طول بکشد.