شناسهٔ خبر: 104138 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان مطرح کرد:

توجه به مقاوم سازی در ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان

امیر زاغیان اصفهان معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن با اخذ مجوز و پروانه ساخت شروع می‌شود، گفت: تمام موارد مربوط به استحکام و مقاومت ساختمان چه به لحاظ ایستایی و مقاومت در برابر زلزله و چه عمر مفید ساختمان در نظر گرفته شده است.

امیر زاغیان معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در خصوص برنامه ریزی‌ها و اقدامات بعمل آمده در جهت مقاومت و عمر ساختمان‌های اقدام ملی و نهضت ملی مسکن اظهار کرد: ساخت واحدهای طرح های ملی مسکن (اقدام ملی مسکن و نهضت ملی مسکن) چه به صورت انبوه سازی باشد و چه بصورت گروهی و یا توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث شود، با اخذ مجوز و پروانه ساخت شروع می‌شود.  

 وی افزود: به منظور اخذ پروانه ساخت، تهیه نقشه‌های معماری، سازه، تاسیسات برق و مکانیک براساس ضوابط و قوانین مربوطه تحت ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی و آئین نامه اجرایی آن صادر می‌شود.  

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه عملیات اجرایی این واحدها تحت نظارت ناظرین و مجریان ذیصلاح انجام می‌پذیرد تصریح کرد: تمام موارد مربوط به استحکام و مقاومت ساختمان چه به لحاظ ایستایی و مقاومت در برابر زلزله و چه عمر مفید ساختمان در نظر گرفته شده است.  

وی در خصوص مکان یابی صورت گرفته جهت احداث ساختمان‌های طرح نهضت ملی مسکن اذعان داشت: تمامی زمین‌های در نظر گرفته شده از لحاظ انطباق با طرح جامع و طرح تفصیلی شهر، بررسی و کنترل می‌شود.  

زاغیان اضافه کرد: در تمامی طرح‌های تفکیکی جهت احداث بنا، در کمیته بررسی طرح‌های آماده سازی مجددا مورد بررسی و نقد قرار گرفته و از لحاظ رعایت ضوابط ومقررات شهرسازی کنترل می‌شود.  

وی در پاسخ به این سوال که چه میزان از اراضی تامین شده برای طرح نهضت ملی مسکن دارای تاسیسات لازم برای ساخت و ساز است بیان داشت: با توجه به اینکه زمین‌های در نظر گرفته شده عموما فاقد امکانات آماده سازی از قبیل جاده، شبکه‌های آب و فاضلاب و برق و خدمات روبنایی است طرح آماده سازی‌های مذکور عموماً توسط مشاورین ذیصلاح معماری و شهرسازی در حال تهیه، بررسی و اخذ مصوبه کمسیون ماده پنج است.  

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: مطابق با مصوبات لازم توسط دستگاه قانون‌گذار، مقرر شده است جهت خدمات شبکه‌های آب و فاضلاب و... دستگاههای خدمات‌رسان صرفا هزینه انشعابات ر از متقاضیان دریافت کنند.