شناسهٔ خبر: 104178 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پروژه‌های قابل‌افتتاح حوزه مسکن در دهه فجر ۱۴۰۰ اعلام شد؛

افتتاح و بهره‌برداری از ۲۱ پروژه بازآفرینی شهری با اعتبار ۲۳ میلیاردتومان

بازدید مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از بافت فرسوده کرمان بنا بر اعلام وزارت راه و شهرسازی، شرکت بازآفرینی شهری ایران در دهه فجر امسال از ۲۱ پروژه بازآفرینی شهری با اعتبار ۲۳ میلیاردتومان رونمایی می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وزارت راه و شهرسازی همچون سال‌های گذشته امسال هم در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف حمل و نقل و مسکن پروژه‌هایی را افتتاح خواهد کرد. براساس اعلام انجام گرفته در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران پروژه‌هایی که قرار است در این دو حوزه افتتاح شود  ۶۰۲ پروژه به ارزش ۷۱۰۲ میلیارد تومان گزارش شده است.

بر این اساس در بخش مسکن ، ۱۱۶ پروژه شامل پروژه‌های بیمارستانی، پروژه‌های بازآفرینی شهری و پروژه‌های مرتبط با شرکت عمران شهرهای جدید با اعتباری بالغ بر یکهزار و ۶۰ میلیاردتومان افتتاح می‌شود و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

بر این اساس در حوزه بازآفرینی شهری، در دهه فجر امسال ۲۱ پروژه  با ۲۳ میلیاردتومان اعتبار با مجموع مساحت ۱۵ هزار و ۴۸۲ مترمربع در استان‌های مختلف به بهره‌برداری می‌رسد.

پروژه‌های قابل افتتاح توسط شرکت بازآفرینی شهری در استان‌های مختلف بدین شرح است: در استان اردبیل ۲ پروژه با اعتبار ۲.۳ میلیاردتومان، در استان اصفهان ۲ پروژه با اعتبار ۰.۳ میلیاردتومان، استان البرز یک پروژه با اعتبار ۱.۵ میلیاردتومان، استان زنجان ۳ پروژه با اعتبار ۱.۵ میلیاردتومان، استان سمنان یک پروژه با اعتبار ۰.۶ میلیاردتومان، استان سیستان و بلوچستان ۳ پروژه با اعتبار ۳.۳ میلیاردتومان، استان فارس ۲ پروژه با اعتیار ۲.۵ میلیاردتومان، استان کردستان یک پروژه با اعتبار ۳.۴ میلیاردتومان، استان کرمان ۳ پروژه با اعتبار ۲.۲ میلیاردتومان، استان کرمانشاه یک پروژه با اعتبار ۳.۲ میلیاردتومان و استان لرستان ۲ پروژه با اعتبار ۲.۲ میلیاردتومان.

جزئیات پروژه‌های قابل‌افتتاح بدین شرح است:

استان اردبیل شامل تکمیل سالن ورزشی اردبیل با ۰.۸۷ میلیاردتومان اعتبار و تکمیل مدرسه ۶ کلاسه مشگین شهر با ۱.۴۶ میلیاردتومان اعتبار است.

استان اصفهان شامل طرح احیای خانه مدنی محله محور شهشهان اصفهان با ۰.۱۴ میلیاردتومان و کمک به احیا و بهسازی محله دردشت (خانه ادیب و آذر) با ۰.۱۵ میلیاردتومان اعتبار است.

استان البرز شامل احداث کلانتری نیروی انتظامی در محمدشهر با ۱.۵۳ میلیاردتومان اعتبار است.

استان زنجان شامل احداث سالن ورزشی شهریاری زنجان با ۰.۳۱ میلیاردتومان، تکمیل احداث سالن ورزشی زیتون زنجان با ۰.۳۰ میلیاردتومان اعتبار و تکمیل کتابخانه و سرای محله ابهر با ۰.۸۴ میلیاردتومان است.

استان سمنان شامل احداث توسعه مدرسه ۳ کلاسه مهدیشهر با ۰.۶۲ میلیاردتومان اعتبار است.

استان سیستان و بلوچستان شامل احداث مدرسه ۱۲ کلاسه مکران و وادی رحمت ایرانشهر با ۲.۲۴ میلیاردتومان اعتبار و احداث مدرسه ۶ کلاسه مکران شهرستان ایرانشهر با ۰.۶۵ میلیاردتومان اعتبار است. در شمال سیستان و بلوچستان نیز تکمیل کتابانه حسین‌اباد زابل با ۰.۴۴ میلیاردتومان اعتبار بخشی از پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر ۱۴۰۰ است.

استان فارس شامل تکمیل ساختمان خانه محله شیراز با ۱.۲۸ میلیاردتومان اعتبار، احداث سالن ورزشی مرودشت با ۱.۱۸ میلیاردتومان اعتبار است.

استان کردستان شامل احداث مدرسه ۹ کلاسه سنندج با ۳.۴۰ میلیاردتومان اعتبار است.

استان کرمان شامل تکمیل سالن ورزشی کرمان با ۰.۴۱ میلیاردتومان اعتبار و احداث مدرسه ۱۲ کلاسه کرمان با ۱.۳۵ میلیاردتومان اعتبار است. در جنوب کرمان نیز احداث سرای محله حسین‌آباد جیرفت با ۰.۴۴ میلیاردتومان اعتبار افتتاح می‌شود.

استان کرمانشاه شامل تکمیل احداث کلانتری کرمانشاه با ۳.۲۲ میلیاردتومان اعتبار است.

استان لرستان نیز شامل تکمیل و مرمت خانه چنگایی خرم‌آباد با ۰.۳۲ میلیاردتومان و اجرای اسکلت فلزی مدرسه ۹ کلاسه محله درب دلاکان خرم‌آباد با ۱.۹۰ میلیاردتومان اعتبار در دهه فجر امسال افتتاح می‌شوند و مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.