شناسهٔ خبر: 104196 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

تحویل اولین واحدهای نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان قبل از پایان سال/۱۰۸ هکتار زمین مورد نیاز تامین شد

عطاء اله اکبری.jpg مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از تامین ۱۰۸ هزار هکتار زمین برای ٣ سال اول طرح نهضت ملی مسکن این استان خبر داد.

عطااله اکبری، مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره نحوه تامین زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد: از طریق سه روش توانستیم ۱۰۸ هزار هکتار زمین مورد نیاز را تامین کنیم که ۸۰ هکتار از این میزان از طریق زمین‌های دولتی داخل محدوده با کاربری مسکونی تامین شد.

وی ادامه داد: ۲۰۰ هکتار از زمین‌های داخل محدوده اما با کاربری غیرمسکونی بود که با ارجاع به کمیسیون ماده ۵ تغییر کاربری دادیم و ۷۰۰ هکتار نیز زمین‌های دولتی مجاور محدوده بود که به داخل محدوده انتقال دادیم.

اکبری افزود: اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی ابزار دیگر ما برای تامین زمین برای نهضت ملی مسکن در استان است که برای سال چهارم در نظر گرفتیم و هم‌اکنون ۵۰ هکتار آن‌ها شناسایی و مکاتبات لازم با ثبت اسناد نیز انجام شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر طرح‌های تفکیکی تهیه کرده و به بنیاد مسکن تحویل دادیم و در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر نیز ۱۱۳ هکتاز زمین را به محدوده الحاق کردیم.

وی سهمیه تعیین شده برای طرح نهضت ملی مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی برای بخش شمالی استان سیستان و بلوچستان را ۹۶ هزار واحد طی ۴ سال اعلام کرد و گفت: ۷۶ هزار و ۷۲۳ نفر از شهروندان استان از ۲۸ مهرماه تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند.

اکبری ادامه داد: ۴۷ هزار نفر از ثبت نام کنندگان ساکن شهر زاهدان هستند که اطلاعات ۱۷۰۰نفر از این تعداد تایید نهایی شده‌ و در انتظار تعیین سازوکار دریافت هزینه از متقاضیان نهایی با توجه به وضعیت اقتصادی آنها هستیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: همچنین مراحل ساخت ۳ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی آغاز شده و پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال جاری تعدادی از این واحدها تحویل متقاضیان واجد شرایط خواهد شد که البته ساخت تعدادی از این واحدها در راستای طرح قبلی اقدام ملی مسکن شروع شده بود.