شناسهٔ خبر: 104217 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:

ثبت نام بیش از۵۴ هزارنفر در طرح نهضت ملی مسکن تا سوم بهمن

حسین محبوبی مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان از ثبت‌نام بیش از ۵۴ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در گلستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، محبوبی مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان درباره آخرین آمار ثبت نام متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن در استان گفت : تاکنون۵۴۴۸۳ متقاضی در استان گلستان تا ۳ بهمن ماه سالجاری در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند.

وی در خصوص جزئیات آمار ثبت نام کنندگان اعلام کرد: تاکنون در شهر گرگان ۱۸۱۶۹، در شهر گنبد ۵۳۲۴ ، در شهر مینودشت  ۴۹۶۸ ، در شهر آزادشهر   ۳۲۱۴ نفر، در شهر آ قلا ۳۰۲۲ در سامانه نهضت ملی نام نویسی کرده اند.

محبوبی در خصوص جزئیات ثبت‌نام مردان مجرد بالای ۲۳ سال سن در طرح نهضت ملی مسکن تشریح کرد: در راستای حمایت و تسهیل در ازدواج جوانان، ثبت نام مردان مجرد متقاضی در طرح­ های حمایتی تامین مسکن وزارت راه و شهرسازی صورت می‌پذیرد و ثبت نام متقاضیان از ساعت ۱۲ ظهر روز دوشنبه ۲۰ دیماه سالجاری آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: متقاضیان مرد مجرد با داشتن حداقل ۲۳ سال در هنگام ثبت نام تا ۴۴ سال تمام  فاقد سابقه مالکیت مسکن و یا زمین با کاربری مسکونی و دارا بودن سابقه سکونت در شهر محل تقاضا براساس ضوابط ابلاغی وزارت راه و شهرسازی و عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن  می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند و در صورت احراز این شرایط، تایید اولیه خواهند شد.

 وی افزود : متقاضیان قبل از انعقاد قرارداد واگذاری واحد مسکونی تعهدنامه محضری مبنی بر تحویل عقدنامه ازدواج رسمی باید ارائه کنند.

محبوبی در خصوص جزئیات شرایط انعقاد قرارداد و تحویل واحد مسکونی به متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن تصریح کرد: در اتصال کلیه متقاضیان ثبت‌نامی به پروژه‌­ها و تحویل واحدها اولویت با متقاضیان متاهل است و نهایی شدن ثبت‌نام و انعقاد قرارداد با متقاضی در زمان انجام انتخاب واحد پروژه تخصیصی براساس ضوابط ابلاغی وزارت راه و شهرسازی و منوط به واریز سهم آورده ابلاغی، ارائه عقد نامه رسمی ازدواج به اداره کل راه و شهرسازی استان و درج آن در سامانه است.

وی با اشاره به این که نتایج اولیه استعلامات از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام می شود توضیح داد: به زودی نتیجه پالایش اولیه ثبت نام متقاضی اعلام می شود و در سامانه نهضت ملی مسکن (ثمن) قابل مشاهده خواهد بود.

وی افزود: تعداد متقاضیان حائز شرایط تاکنون ۲۷۲۶۵  نفر بوده که با توجه به اینکه پالایش متقاضیان جدید هنوز ادامه دارد، با پایش جدید تعداد متقاضیان واجد شرایط افزایش پیدا می کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان در پایان خاطر نشان کرد : مهلت ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن  ویژه مردان مجرد بالای ۲۳ سال سن تا  پایان روز چهارشنبه ۲۰ بهمن سالجاری در سامانه   https://saman.mrud.ir ادامه دارد.

لازم به ذکر است با توجه به ادغام طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن، در حال حاضر برای ۲۳۱۴ واحد توسط اداره کل راه و شهرسازی استان  تامین زمین انجام شده که ۹۵۸ واحد در قالب ۵۲ پروژه در شهرهای استان در حال اجراست.