شناسهٔ خبر: 104318 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آران و بیدگل مطرح کرد؛

واگذاری اراضی ملی آران و بیدگل با هدف توسعه پایدار / تحویل ۱۸۸ قطعه زمین در جهت تامین مسکن اقشار ویژه آران و بیدگل

عصار زاده اران وبیدگل اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه ۱۸۸ قطعه زمین در جهت تامین مسکن اقشار ویژه آران و بیدگل به ۳۷۶ نفر واگذار شد، گفت: واگذاری اراضی ملی در راستای اجرای طرح‌ها و فعالیت‌های مختلف موجب افزایش بهره‌وری و توسعه شهرستان می‌شود.

به گزاش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ امیرحسین عصارزاده رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آران و بیدگل اظهار کرد: واگذاری اراضی ملی در راستای اجرای طرح‌ها و فعالیت‌های مختلف صنعتی، مسکونی، آموزشی و... موجب افزایش بهره‌وری و توسعه در بخش‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی شهرستان می‌شود.  

 وی افزود: در این راستا بنا بر سیاست‌گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان از اراضی ملی این شهرستان با کاربری صنعتی، ۲۴ هکتار به شهرداری آران وبیدگل واگذار و سند ۴۰ هکتار دیگر از این اراضی به شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان انتقال داده شد.  

 رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آران و بیدگل از دیگر اراضی این شهرستان که با اهداف توسعه‌ای واگذار شده است به عرصه‌ای با مساحت بیش از ۱۸ هزار مترمربع جهت احداث نیروگاه خورشیدی و واگذاری زمینی به مساحت ۳۰ هزار مترمربع با کاربری کارگاه های نیمه مزاحم شهری به شهرداری ابوزیدآباد اشاره کرد.  

 وی اذعان داشت: در راستای تامین مسکن اقشار ویژه شهرستان آران و بیدگل، ۱۸۸ قطعه زمین با کاربری مسکونی به ۳۷۶ نفر از این عزیزان واگذار شد. همچنین سه قطعه زمین جهت احداث ۹ واحد مسکونی در قالب مسکن محرومین به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تحویل داده شد.  

 عصارزاده گفت: در راستای رفع نیازهای آموزشی مجموعه مسکن مهر شهر ابوزیدآباد، یک قطعه زمین به مساحت بیش از یکهزار و ۵۹۱ مترمربع با کاربری آموزشی جهت احداث فضای آموزشی واگذار شد. همچنین در قالب طرح آماده سازی مسکن مهر یک قطعه زمین به مساحت یکهزار و ۸۰۰ مترمربع با کاربری مسکونی به شهرداری آران وبیدگل تحویل داده شد.  

 وی بیان داشت: با پیگیری‌های بعمل آمده کاربری زمین‌هایی جمعاً به مساحت بیش از ۳.۸ هکتار جهت احداث مجتمع خدمات خودرویی، واحد آموزشی و توانبخشی معلولین، کلانتری مرکز آران وبیدگل و مجموعه فرهنگی ورزشی تفریحی نوش آباد، اخذ شد.  

 رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آران و بیدگل با اشاره به تکمیل ۳۹۰ واحدی مسکونی شهرک رزلند اذعان داشت: ۱۷ قطعه زمین جهت احداث ۳۴ واحد مسکونی در شهر ابوزیدآباد و ۳۹ قطعه زمین جهت احداث ۷۸ واحد مسکونی در شهر نوش آباد در قالب طرح اقدام ملی مسکن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تحویل شد همچنین پیگیری‌های لازم جهت الحاق عرصه‌ای به مساحت ۱۴.۳۸ هکتار به محدوده شهر آران وبیدگل بمنظور تامین کسری زمین طرح اقدام ملی مسکن بعمل آمده است.