شناسهٔ خبر: 104635 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان:

نمایشگاه ساختمان استان گامی ارزنده در حمایت از رونق تولید و کاهش قیمت تمام شده واحدهای طرح نهضت ملی مسکن

نمایشگاه ساختمان زاهدان (2).jpg مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: برپایی نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک و متوسط ساختمان استان با هدف کاهش قیمت تمام شده واحدهای مسکونی طرح نهضت‌ ملی مسکن و افزایش کیفیت ساخت در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، عطاءاله اکبری در حاشیه این‌ نمایشگاه که با حضور استاندار، فرماندار و جمعی از مسوولان دستگاههای اجرایی استان در زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: طرح نهضت‌ ملی مسکن یکی از مهمترین پروژه های دولت سیزدهم است که تلاش داریم این طرح در این استان با بکارگیری همه ظرفیت ها و به حداقل رساندن قیمت تمام شده به بهترین نحو اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا نمایشگاه صنایع کوچک و متوسط ساختمان استان با همکاری دستگاههای نظیر سازمان صمت برپا کردیم که با دستورات و پیگیری های این اداره کل منجر به انعقاد چندین تفاهمنامه همکاری برای فعالان حوزه مسکن استان شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: برپایی این نمایشگاه‌ها موجب رونق صنعت ساختمان می‌شود و رونق این صنعت تاثیر چشمگیری در درآمد تولید ناخالص داخلی و از سوی دیگر بکارگیری نیروی عظیم فنی و مهندسی استان را در پی خواهد داشت.

اکبری آشنایی سازندگان بخش مسکن به ویژه در طرح نهضت ملی مسکن با تولید کنندگان مصالح و اقلام مورد نیاز حوزه ساختمان را از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه ساختمان در استان عنوان کرد و افزود: تمام تلاش این اداره کل حمایت از تولیدات داخلی استان است که تاییده اداره استاندارد را کسب کرده باشند.

وی از برگزاری نمایشگاه دیگری از محصولات ساختمانی در استان تا پایان سالجاری خبر داد و افزود: از آنجا که طرح نهضت ملی مسکن به عنوان پروژه ای کلیدی در دولت سیزدهم نقشی مهم در خانه‌دار شدن و افزایش رفاه جامعه دارد اداره کل راه و شهرسازی استان بر خود واجب میداند در راستای افزایش کمی و کیفی این نهضت برگزاری نمایشگاه ساختمان را به صورت تخصصی و دوره ای پیگیری کند.