شناسهٔ خبر: 105083 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه وشهرسازی خبر داد:

افتتاح پل روگذر میدان هزار سنگر آمل تا قبل سال جدید

خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از پیشرفت ۹۵ درصدی ساخت پل روگذر میدان هزارسنگرآمل در ورودی این شهربه سمت تهران ومحمودآباد و افتتاح آن حداقل تا قبل از پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)، خیرالله خادمی دربازدید از مراحل ساخت این روگذر درمیدان هزارسنگرآمل گفت: تکمیل هرچه سریعتر پل روگذر میدان هرازسنگرآمل در داخل شهرآمل ادامه تکمیل پروژه محوری تکمیل آزادراهی جاده هراز است.

وی افزود: تا هفته آینده بخشی از مطالبات پیمانکار که معوقه دارد، پرداخت خواهد شد تا باقیمانده این پل روگذر که شامل نصب نرده های ایمنی و حفاظ ها هست تکمیل شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه آسفالت مسیرهای رفت وبرگشت پل به طورکامل انجام شده است، اضافه کرد: پیش بینی ما براین هست که حداقل تا نیمه نخست اسفند امسال شاهد افتتاح این طرح مهم حوزه راهسازی درشهرستان آمل باشیم.

خادمی خاطر نشان ساخت: پس از بهره برداری ازپل روگذرمیدان هزارسنگرآمل،  میدان و مسیرهای منتهی به پل هوایی به طول حدود ۲ هکتار که یکی از بزرگترین میدان‌های شهری درسطح مازندران نیز هست، توسط شهرداری آمل طراحی و بازپیرایی خواهد شد.

تقاطع در ميدان هزارسنگر در ورودی شهر آمل از مسير جاده پرتردد به بابل واقع شده و محل تجميع ترافيك ورودی از شرق مازندران به سمت جاده هراز و ساحل دريای خزر در محمودآباد است و ترافيك اين مسيرها به سمت شرق و غرب استان هم از اين ميدان خارج می شود.

این تقاطع به طول حدود ۵۰۰متر ابتدای كمربندی ورودی جاده هراز را به كمربندی آمل به محمودآباد متصل مي كند، و در دو خط رفت و برگشت و پياده رو اورژانسی به صورت تك پايه به قطر سه متر ساخته می شود.