شناسهٔ خبر: 105089 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان خبر داد:

برگزاری نخستین آزمون ادواری عملی بدو خدمت رانندگان حرفه ای استان سمنان

آزمون رانندگان.jpg آزمون عملی بدو خدمت رانندگان حرفه ای نخستین بار به همت کارشناسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان و با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در محل پایانه حمل ونقل کالای شهرستان سمنان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی مهدی رجایی فرد بیان کرد: این نخستین دوره آزمون عملی بدو خدمت رانندگان در دو بخش رانندگان کالا و مسافربری برون شهری بود که در محل پایانه حمل و نقل کالای سمنان برگزار شد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان گفت: این آزمون عملی شامل کنترل و بازبینی، امداد جاده‌ای، اخلاق حرفه ای، مهار بار، توانایی ایمنی در جاده و سرویس و نگهداری اصولی وسیله نقلیه بود.
وی خاطر نشان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان توانست این دوره از آزمون‌های بدو خدمت رانندگان را بدون هیچ کم و کاستی و با بالا‌ترین کیفیت برگزار کند.

رجایی فرد با اشاره به اینکه این آزمون به منظور ارتقاء سطح کیفی رانندگان در استان سمنان برگزار شد، اظهار داشت: در این آزمون ۳۹ نفر از رانندگان بخش کالا و مسافر استان سمنان حضور داشتند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان تاکید داشت: متقاضیان شغل رانندگی حرفه‌ای، برای دریافت کارت هوشمند باید آموزش‌های تخصصی و عمومی مربوطه را گذارنده و در آزمون دوره‌های مذکور قبول شوند که در صورت قبولی ، کارت هوشمند رانندگی دریافت می کنند.