شناسهٔ خبر: 10512 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مهدیان در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد:

انتقاد از کند شدن پرداخت تسهیلات مسکن روستایی/ تشریح برنامه‌های بنیاد مسکن برای بازسازی خانه‌های روستایی تا سال ۱۴۰۵

مسکن روستایی معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به کند شدن روند پرداخت تسهیلات ۱۵ میلیونی بهسازی مسکن روستایی از برنامه‌های این بنیاد برای بازسازی خانه‌های روستایی تا سال ۱۴۰۵ و بر اساس برنامه‌های تعیین شده در طرح جامع مسکن خبر داد.

عزیزاله مهدیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حوزه مسکن روستایی با توجه به مسئولیت این بنیاد در طرح جامع مسکن آغاز شده است، ادامه داد: در بخش مسکن روستایی که در قالب طرح جامع مسکن آماده شد تا سال ۱۴۰۵ باید بهسازی ۲۰۰ هزار واحد را در هر سال ادامه دهیم که در صورت ادامه این روند تا پایان سال مذکور حدود ۷۳ درصد از خانه‌های روستایی مقاوم‌سازی می‌شوند.

وی ادامه داد: این رقم معادل چهار میلیون و ۵۱۲ هزار واحد است که همه این واحدها تا زمان مشخص بازسازی و در مقابل زلزله مقاوم خواهند شد. سایر واحدها را مردم می‌سازند و در واقع می‌توان گفت که ۱۰۰ درصد خانه‌های روستایی بازسازی می‌شوند.

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه این گفتگو با بیان اینکه ادامه بازسازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد روستایی هم در دولت یازدهم به تصویب رسیده است، اظهار کرد: بر اساس این مصوبه، بهسازی مسکن روستایی در قالب طرح جامع مسکن ادامه خواهد داشت. همچنین طی یکی دو ماه آینده پیشنهادهای بهسازی خانه‌های روستایی در سال ۹۴ را در دولت تصویب می‌کنیم و این برنامه در سال ۹۵ اجرایی خواهد شد. 

------------------------------------------------------------------

برای مشاهده سهم مسکن روستایی در پیش‌نویس

طرح جامع مسکن اینجا را کلیک کنید.

------------------------------------------------------------------

مهدیان تاکید کرد: پیشرفت میزان بازسازی خانه‌های روستایی بر اساس طرح جامع مسکن هر سال محقق می‌شود و در سال ۱۴۰۵ بازسازی خانه‌های روستایی به اتمام می‌رسد. مردمی که راغب به بازسازی خانه‌های خود نبودند با توجه به مشاهده اثرات مثبت بازسازی خانه‌های روستایی در حوادث کوچک و بزرگ طبیعی سالم مانده‌اند، برای بازسازی منازل‌شان مشتاق شده‌اند.

به گفته وی، صف متقاضیان برای دریافت تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی مسکن روستایی طولانی‌تر و روند ارائه تسهیلات توسط بانک‌ها نسبت به گذشته به خاطر تضمین‌هایی که مطالبه می‌کنند، کندتر شده است.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تلاش‌ها برای حل مشکلات ضمانتی بانک‌ها با کمک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خبر داد و به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: در تلاشیم مثل گذشته سفته‌های زنجیره‌ای برای تسهیلات مسکن روستایی فعال شود./

نظر شما