شناسهٔ خبر: 105133 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد:

اتمام بازسازی واحدهای آسیب‌دیده از سیل و زلزله ۱۴۰۰ در نیمه نخست ۱۴۰۱/جبران خسارت شامل واحدهای آسیب‌دیده و لوازم می‌شود

مجید جودی معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اتمام بازسازی واحدهای سیل زده و زلزله زده امسال در نیمه نخست ۱۴۰۱ خبر داد و تاکید کرد: جبران خسارت شامل واحدهای آسیب‌دیده و لوازم و اسباب منزل می‌شود.

مجید جودی معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون در ۱۳ استان کشور سیل و زلزله رخ داد، از اتمام بازسازی واحدهای سیل‌زده و زلزله‌زده امسال در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ خبر داد.

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه کار بازسازی واحدهای حادثه دیده بعد از جنگ به بنیاد مسکن واگذار شد و تاکنون نیز ادامه یافته است، گفت: امسال از ابتدای سال در ۱۳ استان کشور سیل و زلزله رخ داد. زلزله‌های گناوه، کردستان، مانه و سملقان در خراسان شمالی، سیل تیرماه در کرمان، زلزله شهریور قوچان، زلزله اندیکا در خوزستان، زلزله کوهرنگ در چهارمحال‌و‌بختیاری، زلزله فین هرمزگان و به تازگی نیز وقوع سیل در استان‌های سیستان‌وبلوچستان، فارس، هرمزگان و کرمان حوادث طبیعی سال جاری بود که منجر به خسارت به واحدهای مسکونی در استان‌های اعلامی شد.

جودی ادامه داد: در مجموع حدود ۳۵ هزار واحد در سیل و زلزله آسیب دیدند که ۱۶ هزار و ۶۷۳ واحد احداثی و ۱۸ هزار و ۲۶۸ واحد تعمیری بودند که کار بازسازی آن‌ها در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در حال انجام است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام گرفته برای اینکه تمامی واحدهای آسیب‌دیده از سیل و زلزله در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ به اتمام برسد و تحویل متقاضیان بشود، پیشرفت فیزیکی واحدهای تعمیری را بیش از ۷۰ درصد و واحدهای احداثی را در حدود ۳۵ درصد برشمرد.

وی در عین حال از اتمام حدود ۵ هزار واحد نیمه تمام دچار آبگرفتگی در بندر امام‌خمینی (ره) و ساماندهی بافت فرسوده و نابسامان آن منطقه خبر داد و گفت: بازسازی تمامی واحدهای زلزله‌زده و سیل‌زده از سال‌های گذشته به اتمام رسیده است.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: جبران خسارت در بازسازی‌ها شامل واحدهای آسیب‌دیده و همچنین اسباب و وسایل منزل است که در این خصوص بنیاد وارد عمل می‌شود.