شناسهٔ خبر: 105210 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مصوب شد؛

الحاق ۶۶ هکتار زمین جهت طرح نهضت ملی مسکن در ۵ شهر خراسان شمالی

الحاق ۶۶ هکتار زمین خراسان شمالی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از تصویب الحاق ۶۶ هکتار زمین جهت طرح نهضت ملی مسکن در ۵ شهر خراسان شمالی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، قاسم قاسمی، مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار داشت: پنج شهر استان برای طرح جهش تولید مسکن در محدوده شهری زمین نداشتند که پیگیری های لازم برای الحاق محدوده ای از زمین های ملی به این شهرها انجام شد.

وی اظهار کرد: با الحاق زمین در ۵ شهر فوق، شهرهای خراسان شمالی برای تأمین زمین طرح جهش مسکن در محدوده شهری مشکلی ندارند.

قاسمی افزود: به این ترتیب برای شهر راز ۲۲ هکتار، شوقان ۶ هکتار، ایور ۱۰ هکتار، حصارگرمخان ۱۱ هکتار و شیروان ۱۷ هکتار در خارج از محدوده شهر مشخص شد.

وی تصریح کرد: الحاق این زمین‌ها به شهر در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مصوب شد و به این ترتیب زمین تمامی شهرها برای اجرای طرح جهش تولید مسکن مشخص شد.

وی در ادامه افزود: با توجه به برنامه ابلاغی از سوی وزارت راه و شهرسازی، تعداد ۴۸ هزار واحد در برنامه چهار ساله به استان خراسان شمالی اختصاص داده شده است که سالانه می بایست بیش از ۱۲ هزار واحد در استان احداث شود و تحویل متقاضیان شود.

وی عنوان کرد: ۳۰۶ هکتار از اراضی دولتی جهت طرح جهش تولید مسکن در استان تامین شده است که با توجه به برنامه ابلاغی زمین برای دو سال در استان تامین شده است و مشکلی بابت تامین زمین نداریم.

قاسمی در ادامه با بیان اینکه پنج شهر در خراسان شمالی مطالعه بافت فرسوده در آن ها انجام شده است، گفت: در شهرهای بجنورد، اسفراین و شیروان علاوه بر طرح مطالعاتی برنامه اقدام مشترک مصوبه ملی نیز وجود دارد.

وی افزود: پیگیری های لازم برای شهرهای گرمه و جاجرم نیز در حال انجام است تا مصوبه ملی گرفته شود.

این مقام مسئول توضیح داد: از ۲۲۸ هزار و ۹۳۱ نفر ساکنان بجنورد ۸۶ هزار و ۵۶۶ نفر در محدوده محلات هدف بازآفرینی شهری زندگی می کنند.

وی تصریح کرد: از ۸۲ هزار و ۶۸۹ نفر ساکن در شیروان ۳۱ هزار و ۱۴۸ نفر در محلات مذکور در حال زندگی هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی ادامه داد: همچنین از ۵۹ هزار و ۴۹۰ ساکن در اسفراین ۱۷ هزار و ۳۲۷ نفر در محلات هدف بازآفرینی شهر زندگی می کنند.

در پایان گفتنی است در این جلسه ۹۰ میلیارد ریال از محل بند ز تبصره ۸ به پروژه های بافت فرسوده بجنورد، اسفراین و شیروان مصوب شد.