شناسهٔ خبر: 105279 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل بانک مسکن:

آغاز پرداخت تسهیلات خودمالکی طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان/قرارداد ۲۸۰ واحد خودمالکی با مجموع بیش از ۹۵ میلیاردتومان منعقد شد

جلسه شورای مسکن با حضور وزیر راه وشهر سازی مدیرعامل بانک مسکن با اعلام اینکه طبق تازه‌ترین آمار بیش از ۳۰ هزار واحد برای دریافت تسهیلات خودمالکی به بانک‌ها معرفی شد، از انعقاد قرارداد ۲۸۰ واحد با مجموع تسهیلات بیش از ۹۵ میلیاردتومان خبر داد.

محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص تازه‌ترین وضعیت ارایه تسهیلات خودمالکی در سراسر کشور در اجرای طرح نهضت ملی مسکن به ارایه آمار پرداخت.

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به اینکه به منظور ارایه تسهیلات خودمالکی طبق تازه‌ترین آمار ۳ هزار و ۸ پروژه جمعا به تعداد ۳۰ هزار و ۵۶۱ واحد به بانک‌ها معرفی شدند، گفت: از مجموع پروژه‌های معرفی شده به بانک تاکنون ۱۹ پروژه به تعداد ۲۸۰ واحد قرارداد دریافت تسهیلات خودمالکی را منعقد کردند.

شایان ادامه داد: برای ۲۸۰ واحدی که قرارداد آنها برای دریافت تسهیلات خودمالکی به امضا رسیده است ۹۵ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان تسهیلات مصوب شده است که با توجه به پیشرفت پروژه‌ها به حساب خودمالکان واریز می‌شود.

وی توضیح داد: از میزان ۹۵ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان تسهیلات مصوب خودمالکی ۲۷ میلیاردتومان به حساب خودمالکان پرداخت شده است.

شایان یادآور شد: ارائه تسهیلات خودمالکی طرح نهضت ملی مسکن به تازگی شروع شده و مرحله به مرحله و بر اساس پیشرفت فیزیکی نیز به خودمالکان پرداخت می‌شود.

گفتنی است، پرداخت تسهیلات به شکل مرحله ای و متناسب با پیشرفت فیزیکی بدین نحو است که در مرحله آماده سازی زمین و پی‌کنی ۱۰ درصد کل تسهیلات، در مرحله اسکلت و سقف ۴۰ درصد، در مرحله سفت کاری ۲۵ درصد و در مرحله نازک‌کاری نیز ۲۵ درصد کل تسهیلات به سازندگان پرداخت می‌شود.

همچنین تسهیلات جدید ساخت مسکن متقاضیان خودمالک با ثبت  در سامانه نهضت ملی و معرفی به بانک قابل پرداخت است. سقف تسهیلات خودمالکی در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، ‌ سایر کلانشهرها ۴۰۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان، شهرهای کوچک ۳۰۰ میلیون تومان و روستاها ۲۵۰ میلیون تومان است.