شناسهٔ خبر: 105340 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی:

 شاخص های بزرگراه در سیستان و بلوچستان باید تقویت شود

بازدید نماینده از بزرگراه زاهدان (2).jpg نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان با برخورداری از وسیع ترین و پهناورترین طول راه های کشور، از نظر داشتن بزرگراه فقیرترین استان به حساب می آید ضروری است شاخص بزرگراهی آن به منظور افزایش ایمنی کاربران جاده ای و صیانت از مزیت ترانزیتی تقویت شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، حسینعلی شهریاری در حاشیه بازدید از روند احداث بزرگراه در مسیر ارتباطی زاهدان- بم(محدوده نصرت آباد) اظهار داشت: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان با برخورداری از وسیع ترین و پهناورترین طول راه های کشور، از نظر داشتن بزرگراه فقیرترین استان به حساب می آید ضروری است شاخص بزرگراهی آن به منظور افزایش ایمنی کاربران جاده ای و صیانت از مزیت ترانزیتی تقویت شود.

وی ظهار داشت: در دوسال اخیر  به منظور بهبود وضعیت راههای استان اقدامات مطلوبی انجام شده است که امیدواریم با پیگیری های مسوولان استانی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی سال آینده منابع مالی قابل توجهی به این بخش  تخصیص یابد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی بر تامین منابع مختلف مالی برای احداث بزرگراه در سیستان و بلوچستان تاکید کرد و افزود: با توجه به اعلام آمادگی شرکت جهاد نصر کرمان برای احداث باقی مانده باند دوم در محور مواصلاتی زاهدان- بم در صورت تامین اعتبار از محل تهاتر نفت از طریق وزارت راه و شهرسازی و هیات وزیران پیگیر خواهیم بود تا این مهم عملیاتی شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید گفت: در سالجاری با تقویت منابع مالی و حمایت های صورت گرفته تا ۲۵ اسفندماه ۵۰ کیلومتر باند دوم در استان در محورهای زاهدان- زابل، زاهدان- بیرجند، زاهدان بم، زاهدان- خاش، زابل_ زهک و اسکل آباد - گوهر کوه- بزمان آماده بهره برداری خواهد شد.

عطاء اله اکبری با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در ساخت باند دوم هرگز به گذشته باز نخواهیم گشت افزود: این اداره کل عزم خود را برای توسعه بزرگراه در استان جزم کرده است بطوری که در برنامه دارد در صورت اختصاص منابع مالی مورد نیاز سال آینده بیش از ۷۰ کیلومتر بزرگراه را در استان آماده بهره برداری نماید.

وی تصریح کرد: همچنین درصدد هستیم با حمایت های استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی تا سال ۱۴۰۳ وضعیت  ساخت ۴۰۰ کیلومتر باقی مانده راه اصلی استان به بزرگراه تعیین تکلیف شود تا شهروندان استان دغدغه جاده های استاندارد را نداشته باشند.

وی با اشاره به محور مواصلاتی زاهدان- نصرت آباد- بم گفت: طول کلی محور زاهدان - نصرت آباد ۱۰۰ کیلومتر است که تاکنون در این مسیر ۸۰ کیلومتر بزرگراه به بهره برداری رسیده و عملیات ساخت ۲۲ کیلومتر دیگر نیز در حال انجام است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده پیش بینی می شود ۱۰ کیلومتر باند دوم در این مسیر تا پایان اسفندماه و مابقی تا تابستان سال آینده آماده بهره برداری شود.

اکبری از آغاز عملیات احداث باند دوم در قطعه یک محور زاهدان- میرجاوه در اسفندماه سالجاری خبر داد و افزود: توسعه بزرگراه ها در سیستان و بلوچستان با هدف رشد ترانزیت از بندر چابهار، افزایش سرعت انتقال بار و مسافر، کاهش زمان سیر و مصرف سوخت و ایمنی سفر کاربران جاده ای در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.