شناسهٔ خبر: 105353 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دیوان محاسبات استان کرمانشاه:

در زمینه شناسایی و رفع نقاط پرحادثه اقدامات موثری انجام شده است

دیوان محاسبات - کرمانشاه مدیر کل دیوان محاسبات استان کرمانشاه؛ در بازدید میدانی از نزديک در جريان روند اجرا و پيشرفت پروژه های حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کرمانشاه،  علی نیک شمار مدیرکل دیوان محاسبات استان کرمانشاه در این بازدید تلاش و جدیت و دغدغه مدیرکل و پرسنل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه را شایسته تقدیر خواند و بیان داشت: همگرایی و تعامل لازمه پیشرفت و تعالی اهداف استان در ابعاد مختلف بوده و این همت همگانی باعث شده که تحول چشمگیری در توسعه راه های استان را شاهد باشیم.

وی در ادامه افزود: یکی از دغدغه‌ها اصلی استان کرمانشاه در حوزه رفع نقاط پرحادثه و کاهش تصادفات جاده ای می باشد که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه با شناسایی و اقدام در جهت رفع این نقاط اقدامات موثری انجام داده است.

نیک شمار گفت: یکی از موارد در خصوص اداره راهداری و نقل جاده ای تاثیر گذاری این اداره در حمل و نقل جاده ای و میزان جذب قير اختصاص داده شده به استان موارد مطرح شده درباره مصرف قیر همکاران ما در اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای در جهت تامین اعتبار و هزینه های مصرفی جانبی مصارف قیر برای توسعه هر چه بیشتر تلاش کرده انده.

وی در پایان افزود: در انعقاد قراردادها باید مسائل حقوقی و مسائل قانونی در نظر گرفته شود که ضرر به بیت المال وارد نشود.

فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه نیز در این بازدید ها ضمن قدردانی از حمایت‌های اداره‌ کل دیوان محاسبات استان در اجرای فعالیت‌ها و پروژه‌های این اداره کل گفت: خوشبختانه در توسعه پروژه های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اقدامات خوبی با حمایت‌های مسئولان کشوری و استانی انجام شده و شاهد پيشرفت پروژه های راهداری، صنعت حمل و نقل جاده‌ای استان، ترانزیت کالا هستیم.

کرمی گفت: استان کرمانشاه دارای ۵ پایانه مصوب مرزی است که پایانه مرزی پرویزخان در زمینه حمل و نقل کالا، ترانزیت و پایانه مرزی خسروی برای تردد زوار اربعین حسینی(ع) دارای زیر ساخت های بسیار خوبی است.

وی افزود: با توجه به محدویت های که در زمینه بودجه در سالجاری داشتیم امسال توانسته ایم ۱۰ نقطه پرحادثه استان را رفع و به پلیس راه تحویل دهیم در زمینه باقی نقاط پرحادثه استان نیز اقداماتی از جمله شانه سازی، نصب علائم، نصب نیوجرسی و گاردریل، آشکار سازی، افزایش شعاع دید و... انجام شده است.

کرمی درباره پروژه های عمرانی در پایانه های مرزی پرویزخان و خسروی گفت: در پایانه مرزی خسروی در نقطه صفر مرزی سایه بان زده شده است و سیسم های سرمایشی و دفع آب های سطحی کاملا بروز رسانی شده و در پایانه مرزی پرویز خان باند رفت و برگشت، رینگ سوخت جهت تردد خودرو های حامل سوخت برای کاهش احتمال بروز حوادث احداث و آماده بهره‌برداری است.

وی عنوان کرد: ساختمان های ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان های، اسلام آبادغرب، دالاهو و سرپل ذهاب نیز در دهه فجر امسال افتتاح و به بهربرداری رسیده است.