شناسهٔ خبر: 10537 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

تشکیل کمیته راهبری ویژه‌ برای نظارت عالیه بر مطالعات ساماندهی حاشیه‌نشینی تهران

حاشیه نشینی تهران مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: ساماندهی حاشیه‌نشینی در کلانشهر تهران به دلیل حساسیت ویژه‌ای که دارد به برنامه‌ریزی متفاوتی نسبت به سایر شهرها نیاز دارد.

نریمان مصطفایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین مطالعات توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی شهر تهران توسط شرکت عمران و بهسازی شهری ایران توضیح داد: مطالعات این طرح به مهندسان مشاور ابلاغ شده است که در حال انجام است و انتظار می‌رود با فعال سازی ستاد بازآفرینی کلانشهر تهران و کارگروه‌های زیر مجموعه آن توسط شهرداری تهران این موضوع با سرعت بیشتری به پیش برود. همچنین شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در نظر دارد به دلیل حساسیت ویژه تهران یک کمیته راهبری برای نظارت عالیه و هدایت مطالعات مذکور با همکاری شهرداری تهران تشکیل دهد و آن را اجرایی کند.

مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با تاکید بر لزوم تعامل دستگاه‌های مختلف برای بهسازی بافت‌های ناکارآمد شهری توضیح داد: همکاری شهرداری و وزارت راه و شهرسازی در یکی دو سال اخیر بسیار پررنگ‌تر شده است. همچنین حضور دکتر قالیباف شهردار محترم تهران در نخستین جلسه ستاد ملی بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محله‌های هدف احیا، بهسازی و نوسازی شهری نشانگر تداوم فعالیت‌های قبلی بین وزارت راه و شهرداری و شهرداری و تعامل آن‌ها در جهت بازآفرینی شهری تهران بوده که با فعال سازی ستاد کلانشهر تهران این موضوع به تعاملات و هماهنگی بیشتر بین بخشی و هم افزایی و بسیج منابع سایر دستگاه‌ها منجر خواهد شد.  

مصطفایی حاشیه‌نشینی شهر تهران را بسیار با اهمیت دانست و گفت: کلانشهر تهران به دلیل حساسیت ویژه‌ای که دارد به برنامه‌ریزی متفاوتی نیاز دارد. ستاد بازآفرینی کلانشهر تهران پیرو سند ملی راهبردی احیا بهسازی و نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری در شهر تهران به ریاست و دبیری شهردار تهران تشکیل می‌شود و دبیرخانه آن نیز در شهرداری است.  

وی افزود: در مطالعات توانمندسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی، شناسایی پهنه‌ها و محلات غیر رسمی در کل شهر و حریم تهران انجام خواهد شد و چند محله نیز به عنوان محلات هدف انتخاب و برنامه عملیاتی در آن‌ها تهیه خواهد شد./

نظر شما