شناسهٔ خبر: 105385 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و  نقل جاده‌ای جنوب استان خبر داد:

افزایش ۶۷ درصدی حمل کالاهای اساسی در جنوب سيستان و بلوچستان

بندر چابهار مدیرکل راهداری و حمل و  نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان از رشد ۶۷ درصد حمل کالای اساسی از بندر چابهار در ۱۱ ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، جلال الدین قادری اظهار داشت: یک میلیون و ۷۷۴ هزار و ۹۸۸ تن کالای اساسی در این مدت از بندر چابهار جابجا شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با یک میلیون و ۶۳ هزار و ۲۹۶ تن رشد ۶۷ درصدی را نشان می دهد.
وی ادامه داد: این حجم کالای اساسی توسط ۷۱ هزار و ۵۶۳ دستگاه کامیون جابجا شد که در تعداد سفر و به کارگیری از ناوگان حمل و نقل جاده‌ای نیز، ۷۵ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته است. 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب‌ استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه عمده کالاهای اساسی جابجا شده گندم، برنج، ذرت، جو و شکر عمده کالاهای حمل شده هستند، گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا هیچ محدودیتی برای ناوگان باری و جابجایی کالا به ویژه کالا‌های اساسی در جنوب این استان اعمال نشده و نخواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه با توجه به هماهنگی‌های انجام‌شده روند حمل کالای اساسی از بندر چابهار مطلوب است و این روند بدون هیچ مشکلی تداوم خواهد داشت.