شناسهٔ خبر: 105515 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان اعلام کرد:

پروژه‌های نیمه تمام راهسازی استان در انتظار تخصیص اعتبار

زنجان اسماعیلی.jpg معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان، با اشاره به اینکه راه سازی صنعت بسیار گرانی است، گفت: ساخت و احداث هر کیلومتر راه اصلی و یا احداث باند دوم بیش از ۱۰ میلیارد تومان هزینه دارد و «۳۶ کیلومتر» از محور زنجان به بیجار با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان بهره برداری رسید .

اصغر اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار ویژه وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، با اشاره به اینکه راه سازی صنعت بسیار گرانی است، گفت: ساخت و احداث هر کیلومتر راه اصلی و یا احداث باند دوم بیش از ۱۰ میلیارد تومان هزینه دارد و قابل ذکر است «۳۶ کیلومتر» از محور زنجان به بیجار که در سفر آبان ماه رئیس جمهور و هیئت دولت به استان به بهره برداری رسید بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان با قیمت روز هزینه شد.

وی تصریح کرد: لزوم بهبود محورهای ارتباطی، ارتقای راه‌ها به چهار بانده و بهسازی محورها در راستای ارتقای ایمنی شهروندان بوده و ارزش سرمایه گذاری را دارد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه راه‌، برای اداره کل راه و شهرسازی استان در اولویت است، گفت: از ظرفیت نمایندگان مجلس استفاده خواهد شد تا بتوانیم پروژه‌ها را با سرعت بیشتر و جاده‌های با کیفیت و خوبی اجرا کنیم و مردم با آرامش در جاده‌ها تردد کنند.

تامین و تخصیص اعتبارات از مشکلات اجرای پروژه‌های حوزه راه در زنجان است

اسماعیلی با بیان اینکه در اجرای پروژه‌های حوزه راه سازی در بخش فنی کار، ظرفیت مشاورین و پیمانکاران مشکلی نداریم، بیان داشت: نظارت پروژه‌ها هم با قوت بیشتری انجام می‌شود و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

وی تامین و تخصیص اعتبارات را از مشکلات اجرای پروژه‌های حوزه راه در استان اعلام کرد و ادامه داد: تامین اعتبارات و تخصیص به موقع اعتبارات در اجرای پروژه‌ها بسیار مهم است و نزدیک ۱۰۰ میلیارد تومان مطالبات پیمانکاری داریم که تخصیص اندک اعتبارات،  ما را در رسیدن به اهداف با مشکل مواجه می‌کند.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان ابراز داشت: با توجه به سفر رئیس جمهور و هیئت همراه به استان زنجان در آبان ماه سالجاری، امیدواریم درصد تخصیص اعتبارات به استان در حوزه راه افزایش یابد تا بتوانیم مطالبات را پرداخت کنیم و پیمانکاران هم با قوت دل بیشتری پروژه‌ها را اجرا کنند و شایان ذکر است پیمانکاران با تمام توان پروژه‌ها را اجرا می‌کنند.

ظرفیت آزاد راهی زنجان تکمیل است

اسماعیلی با بیان اینکه این استان «۲۰۰ کیلومتر» آزاد راه دارد، افزود: از این میزان «۱۰۵ کیلومتر» آزاد راه زنجان به سمت تهران بوده و «۹۵ کیلومتر» هم به سمت تبریز است و ظرفیت آزاد راهی ما در استان تکمیل است.

وی از وجود ۱۳۸ کیلومتر بزرگراه در این استان خبر داد و ابراز کرد: ۷۵۰ کیلومتر راه فرعی، ۳۵۰ کیلومتر راه اصلی و ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی داریم که مجموع راههای استان بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان متذکر شد: محور زنجان به بیجار، محور زنجان به تاکستان و محور زنجان به سمت قیدار و کبودرآهنگ به عنوان یک نمونه مهم در بخش بزرگراهی است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در بخش بزرگراهی از نُرم کشوری پایین هستیم، گفت: طی دو یا سه سال آینده شرایط خوبی در بخش تکمیل پروژه‌های حوزه راه خواهیم داشت و در این راستا نرم بزرگراهی در استان از نرم کشوری بالاتر خواهد رفت و وضعیت بهتری را خواهیم داشت.

انتهای پیام/