شناسهٔ خبر: 105627 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان خبر داد:

پرداخت ۳۴۲۴ میلیارد ریال تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیان حائز شرایط در مازندران

سید عباس رهگشای معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان مازندران، از پرداخت ۳۴۲۴ میلیارد ریال تسهیلات ودیعه مسکن به ۱۶۰۴۷ متقاضی حائز شرایط در استان مازندران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (مازندران)، سید عباس رهگشای به روند ثبت نام در استان مازندران برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن اشاره کرد و گفت: تعداد ۷۱۱۴۷  نفر در استان مازندران برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه در فاز اول ثبت نام، سال ۱۳۹۹ تعداد ۲۰۹۳۴ نفر حائز شرایط در استان مازندران موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند، اظهار داشت: مبلغ پرداختی به این تعداد ۸۸۱ میلیارد ریال و در فاز دوم ثبت نام، سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۰۲۱۳ نفر حائز شرایط و مبلغ ۲۵۱۲ میلیارد ریال وام ودیعه مسکن دریافت کردند.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان مازندران گفت: همچنین ۹۱۳۸ نفر هم توسط سامانه ثبت نامی و یا بانک‌ها رد درخواست شده‌اند.

رهگشای تاکید کرد: ۳۰۹۰۵ متقاضی نیز در مرحله انتظار دریافت استعلام، تعیین شعبه و تشکیل پرونده می‌باشند که با تامین اعتبار مورد نیاز و همکاری بیشتر بانک‌ها، متقاضیانی که برای ودیعه مسکن در این استان ثبت نام کرده‌اند پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه فعلاً ثبت نام جدید نداریم، بیان داشت: وزارت راه و شهرسازی پیگیر تامین اعتبار جهت پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۱ است.

رهگشای متذکر شد: متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متأهل یا سرپرست خانوار و دارای فرم «ج» سبز بوده و همچنین دارای اجاره‌نامه رسمی و ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری بوده و تاریخ انعقاد اجاره‌نامه واحد مسکونی بعد از مورخ ۱۳۹۹.۷.۱ باشد.