شناسهٔ خبر: 105640 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در آستانه پنجم اسفندماه؛

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان "روز مهندس" را تبریک گفت

روز مهندس - اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان طی پیامی پنجم اسفندماه، زادروز خواجه نصیرالدین طوسی و روز ملی مهندس را به جامعه مهندسان تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در پیامی، پنجم اسفندماه، زادروز خواجه نصیرالدین طوسی یکی از ستاره های آسمان درخشان علم و دانش و «روز مهندس» را به تمامی تلاشگران این عرصه تبریک گفت.  متن پیام به شرح زیر است: 

بسم الله الرّحمن الرّحیم 

تاریخ درخشان ایران اسلامی به خود می‌بالد که سرشار از دانشمندان و مهندسین باخردیست که پایه ‌گذار تمدن بزرگ اسلامی ایرانی برای این سرزمین کهن بوده‌اند. آنچه از آن نسل اندیشمند و فرهیخته به جامعه امروز متخصصان، اندیشمندان و مهندسان ایران در ردیف میراثی گرانبها بر جا مانده، اخلاق حرفه ای، روحیه خودباوری و تعهد است که در کنار توانمندی، خلاقیت و پشتکار مهندسان و متخصصان برای اعتلا و سربلندی میهن به کار گرفته می‌شود.  

پنجم اسفندماه زادروز دانشمند و مهندس نامدار کشور،  خواجه نصیرالدین طوسی و مناسبتی ارزشمند برای بزرگداشت جایگاه مهندسی است. روز تجليل از مهندسانی است كه موتور محركه در بخش‌های مختلف كشور بوده و همواره با فکر و اندیشه متعالی با تکیه بر توان و پشتکار خود در راه پیشرفت این مرز و بوم گام برداشته‌اند. بدون شک، نامگذاری این روز به نام روز مهندس، در راستای توجه به نقش والا و ارزشمند تلاشگران این عرصه بوده است.  

اینجانب فرا رسیدن این روز را به تمامی مهندسان متخصص و متعهد، به ویژه مهندسین پرتلاش خانواده بزرگ راه و شهرسازی استان اصفهان، تبریک و تهنیت عرض می نمایم و امیدوارم با استفاده از فناوری‌های نوین و خلاقانه و پایبندی به اخلاق اسلامی و حرفه‌ای، بتوانیم شاهد توسعه فعالیت‌های مهندسی در حوزه‌های مختلف باشیم.