شناسهٔ خبر: 105701 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد: 

رشد ۲۴ درصدی حمل و نقل مسافر در آذربایجان غربی 

حمل و نقل مسافر آذربایجان غربی  سرپرست اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی از رشد بالغ بر ۲۴ درصدی حمل و نقل مسافر در استان از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، شمس الدین صدیق نیا سرپرست اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری تا بهمن ماه امسال نزدیک به سه میلیون و پانصد هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل مسافر جاده ای استان جابجا شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد بالغ بر ۲۴ درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: این مقدار مسافر توسط نزدیک به ۵۳۵ هزار سفر جابجا شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد رشد افزون بر ۱۴ درصدی تعداد سفرهای انجام شده نیز بوده ایم.

صدیق نیا اظهار داشت: مجموع ناوگان حمل و نقل جاده ای مسافر در استان ۲۷۴۳ دستگاه است که شامل ۵۵۷ دستگاه اتوبوس ، ۸۹۱ دستگاه مینی بوس ، ۱۲۹۵ دستگاه سواری می‌شود.

وی در مورد عمر دستگاه‌های حمل و نقل مسافری استان گفت : عمر متوسط ناوگان اتوبوسی ۱۱.۰۹ سال، ناوگان مینی بوس ۲۷.۹۲ سال و ناوگان سواری ۱۲.۲ سال است و در مجموع ۱۳۳ شرکت و موسسات و شعبات حمل و نقل مسافر در استان وجود دارد که شامل ۸۲ شرکت ، ۲۰ موسسه و ۳۱ شعبه می‌شود.