شناسهٔ خبر: 105750 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مراسم عزاداری شهادت امام موسی کاظم علیه السلام در اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان برگزار شد

مراسم شهادت امام موسی کاظم راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان (2).jpg بمناسبت شهادت امام موسی کاظم علیه اسلام هفتمین امام معصوم مراسم عزاداری و محفل انس با قرآن کریم با حضور مدیران و کارکنان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در محل نمازخانه این اداره کل برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، امام جماعت اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان دراین مراسم به تببین شخصیت آن امام همام پرداخت و تاکید کرد: امام موسی کاظم(ع) در علم، فروتنی، سخاوت و بخشندگی زبانزد همگان بود، باب الحوائج تمام تلاش خویش را برای انجام دادن رسالت سنگین امامت و هدایت مسلمانان به کار می‌بست و در جهت گسترش فرهنگ و تمدن اسلامی اقدامات شایسته‌ای را به سرانجام رساند.  

حجت الاسلام صادق امینی افزود: این امام همام با شیوه های مختلف تربیتی، عملی، مناظره های سیاسی و مبارزه بی امان با غاصبان خلافت و تربیت شاگردان بسیاری، مبانی راه حق و حقیقت را برای همگان آشکار ساخت.

امام جماعت اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: امام موسی کاظم(ع) در برابر رفتار انتقام جویانه حاکمان عباسی برای تحکیم فرهنگ امت اسلامی روش مناسب و هماهنگ با اهداف رسالت را برگزید که یادآور ویژگی های اخلاقی پیامبر(ص) بود و جلوه هایی از خصلت ها و معیارهای رسول خدا(ص) را متبلور ساخت.

گفتنی است در این مراسم یاد و خاطره شهدای گرانقدر اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در دوران دفاع مقدس نیز گرامی داشته شد.