شناسهٔ خبر: 105761 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن شهری شهری بنیاد مسکن اعلام کرد:

اجرای بیش از ۱۲ هزار واحد مسکن کم‌درآمدها توسط بنیاد با پیشرفت ۵۰ درصد/مجموع احداث واحدهای مسکونی شهری به ۷۲ هزار واحد رسید

حمید رضا سهرابی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در مجموع احداث واحدهای مسکونی شهری طرح نهضت ملی و سایر طرح‌ها در مناطق شهری به ۷۲ هزار واحد رسیده است از پیشرفت ۵۰ درصدی احداث ۱۲ هزار واحد مسکن شهری توسط بنیاد برای سال جاری خبر داد.

حمیدرضا سهرابی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با تاکید بر اینکه بیشترین فعالیت‌های بنیاد در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن است درخصوص سایر طرح‌های مسکنی در حال احداث در شهرها توسط بنیاد به ارایه آمار پرداخت.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بخش عمده احداث واحدهای مسکونی شهری توسط بنیاد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال انجام است که این رقم حدود ۶۰ هزار واحد است. سایر پروژه‌های مسکنی که تحت‌عنوان مسکن محرومان و مسکن افراد کم‌درآمد شناخته می‌شود به تعداد ۱۲ هزار واحد با آورده کمتر از سوی متقاضیان در شهرهای تحت‌مسئولیت در حال اجراست.

سهرابی میزان پیشرفت ۱۲ هزار واحد مسکن اقشار کم‌درآمد شهری را ۵۰ درصد برشمرد و توضیح داد: برنامه سال جاری بنیاد برای احداث واحدهای مسکونی اقشار کم‌درآمد شهری ۱۸ هزار واحد بوده است که تاکنون ۱۲ هزار واحد آن به  مرحله اجرایی رسیده است.

گفتنی است، بنا بر اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخت حدود ۶۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن توسط بنیاد در شهرهای تحت مسئولیت آغاز شده است که این رقم علاوه بر ۱۲ هزار واحد مسکن شهری که توسط بنیاد، خارج از طرح نهضت ملی مسکن در حال احداث است میزان احداث واحدهای مسکونی توسط بنیاد را در سال جاری به ۷۲ هزار واحد رسانده است.