شناسهٔ خبر: 105784 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

آغاز حمل یکسره محمولات صادراتی به عمق کشور پاکستان

محوطه پایانه مرزی میرجاوه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: با پیگیری های این اداره کل و همچنین دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بعد از دو سال وقفه امکان حمل یکسره کامیون های صادراتی ایرانی از پایانه مرزی میرجاوه به عمق کشور پاکستان فراهم شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان ایوب کرد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان با اعلام این مطلب تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا مسئولان کشور دوست و همسایه پاکستان در دو سال اخیر تنها اجازه تردد کامیون های ایرانی را از طریق پایانه مرزی میرجاوه تا گمرک تفتان این کشور می دادند که به دلیل اهمیت و ضرورت حمل یکسره کالاهای تولیدی کشور به مقاصد نهایی در کشور با رایزنی های صورت گرفته از روز گذشته امکان تردد کامیون های ایرانی به عمق این کشور فراهم شد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر روزانه به طور متوسط بیش از ۱۵۰ دستگاه کامیون ایرانی از طریق پایانه مرزی میرجاوه به کشور پاکستان تردد می کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت توسعه روابط تجاری استان وکشور پاکستان گفت: وجود بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک و ارتباطات فرهنگی، اعتقادی، دینی و تاریخی بین مردم در دو سوی مرز فرصت مغتنمی برای ارتقا همکاری‌های اقتصادی و تقویت پیوندهای بین دو کشور و در نتیجه توسعه منطقه فراهم کرده است.

کرد افزود: ایران و پاکستان در زمینه مبادلات تجاری، مکمل یکدیگر محسوب می شوند که با توسعه همکاری ها از جمله در زمینه های حمل و نقل کالا می توان گام های ارزنده ای را در پیشرفت استان و منطقه برداشت.

وی خاطر نشان کرد: همچنین با توجه به اینکه توسعه تجارت با همسایگان و کشورهای منطقه اولویت سیاست خارجی دولت است این اداره کل همسو با برنامه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اتخاذ ساز و کار مناسب تلاش دارد به بهترین نحو در این مسیر گام بردارد.

انتهای پیام/