شناسهٔ خبر: 105844 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

به ریاست وزیر راه و شهرسازی؛

نشست هماهنگی برنامه‌های حوزه مسکن برگزار شد/بررسی روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در تمامی استان‌ها

نشست هماهنگی برنامه های حوزه مسکن نشست هماهنگی برنامه‌های حوزه مسکن با بررسی آخرین وضعیت آمار و اطلاعات طرح نهضت ملی، آخرین وضعیت تامین زمین و همچنین ایجاد هماهنگی برای اجرای مفاد تفاهم‌نامه بین وزارت راه و قرارگاه امام‌حسن‌مجتبی(ع) در ساختمان دادمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست هماهنگی برنامه‌های حوزه مسکن امروز ۸ اسفند به ریاست رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی و با حضور معاونان وزیر و مدیران عامل شرکت‌های تابعه وزارتخانه در بخش بازآفرینی شهری ایران، شهرهای جدید، سازمان ملی زمین و مسکن، معاونت معماری و شهرسازی، معاونت مسکن و ساختمان، بانک مسکن و سایر حوزه‌های مرتبط، به شکل حضوری و مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها به شکل وبیناری برگزار شد.

در این نشست، سه دستور مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت. آخرین وضعیت آمار و اطلاعات پروژه‌ها و متقاضیان طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه توسط معاونت مسکن و ساختمان ارایه شد و روند کار مورد بررسی قرار گرفت. همچنین آخرین وضعیت زمین‌های تامین شده در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن توسط سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت عمران شهرهای جدید و مدیران کل استان‌ها اعلام شد. در عین حال با حضور مسئولان قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، هماهنگی‌های لازم جهت اجرایی شدن مفاد تفاهم‌نامه منعقده بین وزارت راه و شهرسازی و این قرارگاه بررسی شد. بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین وزارت راه و شهرسازی و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) مقرر است تا حدود یک میلیون واحد مسکونی توسط آن قرارگاه احداث شود که در فاز نخست احداث ۱۰۰ هزار واحد در برنامه است.

گفتنی است، طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های کلان دولت سیزدهم است که احداث ۴ میلیون واحد مسکونی را طی چهارسال در برنامه دارد. بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد از طرح مذکور در قالب مسکن شهری در کلانشهرها، شهرهای بزرگ و مراکز استان ها و در حدود یک میلیون واحد نیز در روستاها و شهرهای کوچک احداث و تکمیل خواهد شد. بر اساس آخرین آمار در کمتر از ۵ ماه گذشته زمین نزدیک به ۹۸۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن با کاربری مسکونی تامین شد که کلنگ ۳۲۰ هزار واحد مسکونی انجام شده و یا در حال انجام است. همچنین تامین زمین یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن نیز در حال بررسی و تغییر کاربری قرار دارد.