شناسهٔ خبر: 105915 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با حضور رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی؛

مراسم اختتاميه «جشنواره ملی ساختمان برتر» برگزار شد

نشست مراسم اختتاميه «جشنواره ملی ساختمان برتر» با حضور رئيس مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازی، دبير علمی جشنواره ملی ساختمان برتر و جمعی از مسئولان و مديران بنياد مستضعفان انقلاب اسلامی و اعضای هيئت علمی دانشگاه‌های کشور و همچنين متخصصين حوزه ساخت‌وساز كشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، همزمان با سالگرد تأسيس بنياد مستضعفان انقلاب اسلامی، مراسم اختتاميه «جشنواره ملی ساختمان برتر» با حضور رئيس مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازی و هـيئت همراه، دبير علمی جشنواره ملی ساختمان برتر و جمعی از مسئولان و مديران بنياد مستضعفان و اعضای هيئت علمی دانشگاه‌های کشور و همچنين متخصصين حوزه ساخت‌وساز كشور برگزار شد.

در اين مراسم که صبح امروز در سالن جلسات بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي برگزار شد، زينليان دبير علمی جشنواره ملي ساختمان برتر گزارش مختصری از شكل‌گيری  جشنواره، طرح‌های رسيده به دبيرخانه، نحوه داوری و گزينش طرح‌های برتر ارائه کرد.

وی همچنين حمايت تمامی مسئولان حاضر در اين رويداد علمی را در جهت ارتقای حوزه ساخت‌و‌ساز كشور بيش‌از‌پيش خواستار شد.

در بخش دیگری از اختتاميه «جشنواره ملي ساختمان برتر»، صاحبين طرح‌هاي برگزيده جشنواره، به ارائه تخصصي از طرح خود برای حاضران در مراسم پرداختند.

علیرضا قاری‌قرآن رئيس مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازی نيز با تبريك ايام فرخنده ماه رجب به‌ويژه ميلاد مسعود پيامبر اعظم (ص)، تقارن آن با سالگرد تأسيس بنياد مستضعفان انقلاب اسلامی را مبارك دانسته و به مديران و مسئولين حاضر بنياد در مراسم اختتاميه تهنيت گفت.  

وی دستاوردهای اين‌گونه رويدادهای علمی را ظرفيت خوبی براي تبلور نهضت ملی مسكن و عملياتی شدن قانون جهش توليد عنوان کرد.

قاری‌قرآن هدفمند کردن رويدادهای علمی را در قالب استفاده بهينه از خروجی و دستاوردهای آنها در راستای تسهيل توليد و ارتقای صنعت كشور يك حكم دانست و ابراز اميدواری کرد تا با همكاری تمامی نقش‌آفرينان اين مهم، گفتمان‌سازی اين رويكرد كاربردی در فعاليت‌های مختلف و متنوع علمی- پژوهشی در كشور جاری و‌ ساری شود.

رئيس مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازی، سه عامل سرعت، كيفيت و هزينه را محورهای اصلی در گزينش و انتخاب فناوری‌های نوين ساختمانی در عرصه صنعتی‌سازی و تبلور حوزه ساخت‌وساز كشور برشمرد و افزود:  مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازی آمادگی كامل دارد تا خدمات علمی و پژوهشی به كارآفرينان و صاحبان فناوری‌های نوين ساختمانی كشور در گسترش بستر صنعتی‌سازی در راستای قانون جهش توليد مسكن و انجام مأموريت‌های از پيش‌تعيين‌شده و تحقق اهداف وزارت راه و شهرسازی را ارایه بدهد.

خاطرنشان می‌شود در پايان مراسم اختتاميه «جشنواره ملي ساختمان برتر» از طرح‌هاي برگزيده جشنواره ملي ساختمان برتر با اهدای تنديس و هدايا، تقدير و تشكر به عمل آمد.