شناسهٔ خبر: 105938 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

آغاز پیش فروش اینترنتی بلیت اتوبوس سفرهای نوروزی از دهم اسفند ماه در سیستان و بلوچستان

پیش فروش اینترنتی بلیت اتوبوس سفرهای نوروزی از دهم اسفند ماه در سیستان و بلوچستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: پیش فروش بلیت اينترنتی اتوبوس های بین شهری از دهم اسفند ماه در استان همزمان با سراسر کشور آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان) ایوب کرد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: طرح جابه‌جایی مسافرین نوروزی نیز در استان از ۲۵ اسفند ماه جاری تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ به مدت ۲۰ روز اجرا می شود.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی انجام شده قرار است حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای برای نوروز ۱۴۰۱ پیش فروش شود اظهار کرد: این اقدام به منظور امکان مدیریت لحظه ای تقاضای ناشی از اعمال محدودیت های احتمالی بیماری کرونا اجرا می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: شعار ۱۴۰۱، نوروز متفاوت با رویکرد ارتقای سطح خدمات ارائه شده برای رقم زدن سفری ایمن و مطلوب برای مسافران تعیین شده است.

کرد از فعالیت ۶۳ شرکت حمل و نقل مسافربری در استان خبر داد و یادآور شد: بیش از دو هزار راننده دارای کارت هوشمند فعال با بیش از ۹۰۰ دستگاه اتوبوس در سه پایانه مسافربری در محدوده تحت پوشش این اداره کل آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند.

وی تاکید کرد: بر اساس دستورالعمل های ابلاغی در حال حاضر طرح فاصله گذاری اجتماعی با ۸۰ درصد ظرفیت ناوگان در حال انجام است و در ایام طرح نوروزی تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

مديرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان واکسیناسیون را بهترین روش مقابله با شیوع ویروس کرونا عنوان کرد و افزود: این اداره کل همسو با تدابیر ستاد ملی کرونا بر ارائه کارت واکسن یا تست پی سی آر با اعتبار ۷۲ ساعت در زمان استفاده از وسایل نقلیه عمومی تاکید دارد.