شناسهٔ خبر: 106118 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی دی و بهمن ماه ۱۴۰۰ صورت پذیرفت:

رفع تصرف از اراضی دولتی استان خراسان شمالی به مساحت ۱۳۶۰۰ مترمربع

تصرف خراسان شمالی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از رفع تصرف ۱۳۶۰۰ مترمربع از اراضی دولتی در استان طی دی و بهمن ماه ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، قاسم قاسمی اظهار داشت: یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان شمالی ضمن جلوگیری از هرگونه تصرف و تعرض اراضی تحویلی دولتی و ملی، در دی و بهمن ماه سال جاری با اجرای ۳ مورد عملیات رفع تصرفات فوری موفق به باز پس گیری حدود ۱۳۶۰۰ مترمربع از اراضی ملی با ارزش تقریبی ۲۶۷ میلیارد ریال شده است.
وی با اشاره به جزئیات این ۳ پرونده اظهار داشت: از این ۳ پرونده، ۲ پرونده رفع تعرض فوری مربوط به شهرستان بجنورد به مساحت ۷۵۰ متر مربع و ارزش ریالی ۷ میلیارد ریال در دی ماه ۱۴۰۰ و ۱ پرونده در مورد رفع تعرض فوری در شهرستان گرمه به مساحت ۱۲۸۵۰ مترمربع و ارزش ریالی ۲۵۷ میلیارد ریال در بهمن ماه ۱۴۰۰ می باشد که با تلاش یگان حفاظت از اراضی ملی این اداره کل به دولت برگردانده شد.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به نقش مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی این گونه گفت: شهروندان می توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را ضمن تماس با شماره تلفن گویای ۱۶۵۶ به یگان حفاظت از اراضی گزارش دهند.