شناسهٔ خبر: 106171 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در ساختمان دادمان و به ریاست وزیر راه و شهرسازی:

تامین زمین و روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن بررسی شد

برگزاری نشست هماهنگی طرح نهضت ملی مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی نشست بررسی تامین زمین و روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن به ریاست وزیر راه و شهرسازی در ساختمان دادمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلسه هماهنگی طرح نهضت ملی مسکن به ریاست رستم قاسمی وزیر و معاونان وی در حوزه مسکن به شکل حضوری و مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها به شکل وبیناری امروز ۱۵ اسفند در ساختمان دادمان برگزار شد.

در این نشست عملکرد استان‌ها و دستگاه‌های متولی در خصوص تعیین‌تکلیف متقاضیان و شروع عملیات اجرایی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن، آخرین وضعیت تامین زمین موردنیاز طرح نهضت ملی مسکن شامل زمین‌های ثبت‌شده در سامانه طرح‌های حمایتی و زمین‌های در حال بررسی و الحاق مورد بررسی قرار گرفت. همچنین در این نشست چالش‌ها، مسائل و راهکارهای اجرای بهینه طرح نهضت ملی مسکن نیز بررسی شد.

در این نشست، بار دیگر بر حل مسائل زمین اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان‌ها تاکید و مقرر شد تا استان‌هایی که در خصوص تامین زمین عملکرد مناسب‌تری دارند سهمیه‌شان افزایش یابد.

گفتنی‌ است، طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های کلان دولت سیزدهم است که اجرای ۴ میلیون واحد مسکونی را طی ۴ سال در برنامه قرار داده است. بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان ثبت‌نام متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن که از ۲۸ مهرماه آغاز شده است تا ۲۹ اسفند ادامه دارد و هم‌زمان پالایش متقاضیان نیز در دستور کار است که بخشی از پالایش‌ها  در ستاد وزارتخانه و بخشی نیز در استان‌ها در حال انجام است.

بر اساس آخرین آمار ارایه شده تاکنون اراضی ۹۸۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن با کاربری مسکونی تامین شده و مابقی اراضی واحدهای باقیمانده طرح نیز در دست بررسی و الحاق هستند که با رفع مشکلات آنها، آماری تازه ارایه خواهد شد.