شناسهٔ خبر: 106186 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان مطرح کرد:

پایانه مرزی پیشین نقش مهمی در توسعه روابط همه جانبه با پاکستان دارد

جلال الدین قادری.jpeg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: پایانه مرزی پیشین به‌دلیل نزدیکی با بنادر مهم کشور پاکستان نقش مهمی در توسعه روابط اقتصادی استان با این کشور و پذیرش زوار خارجی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرانشهر، جلال الدین‌ قادری در آیین تودیع و معارفه مدیر پایانه مرزی پیشین اظهار داشت: با توجه به قرابت های سببی و نسبی و اشتراکات فرهنگی و اجتماعی مردم بلوچستان ایران و بلوچستان پاکستان، پایانه مرزی پیشین از قدیم محل تردد مسافر و کالا بوده است.

وی ادامه داد: این پایانه مرزی که ابتدای سالجاری در گستره ۱۴ هکتار در کمتر از دو ماه راه اندازی شد با برخورداری از امکانات زیر ساختی مناسب در زمینه آب، برق و فیبر نوری ظرفیت ویژه ای برای توسعه روابط اقتصادی - اجتماعی در جنوب استان فراهم کرده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد:  بر اساس سند آمایش مهمترین مزیت استان تجارت و ترانزیت اعلام شده است که مهمترین ابزار تجارت و ترانزیت نیز دسترسی به بازارهای هدف است که یکی از اصلی ترین نقاط کانونی و موثر در ترانزیت مجموعه پایانه مرزی پیشین خواهد بود.

قادری گفت: همچنین پیش بینی می‌شود با فروکش کردن شیوع ویروس کرونا در آینده نزدیک این پایانه مرزی سیستان و بلوچستان دروازه اصلی ورود زوار پاکستانی به کشور شود.

گفتنی است دراین مراسم که در محل فرمانداری شهرستان راسک و با حضور فرماندار و فرمانده نیروی انتظامی شهرستان برگزار شد محمد انور دادگر به عنوان مدیر جدید پایانه مرزی پیشین معرفی و  از زحمات مهندس کریمی مدیر قبلی این پایانه مرزی قدردانی شد.

انتهای پیام/