شناسهٔ خبر: 106198 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای اجرای طرح مشارکت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در روز درختکاری انجام شد؛

کاشت نهال در راهدارخانه و حاشیه راه های استان فارس

فارس درخت کاری و مسافر طرح سراسری مشارکت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در روز درختکاری و هفته منابع طبیعی در فارس همزمان با سراسر کشور و با حضور مدیران ، روسای ادارات شهرستان ها و راهداران استان اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از فارس، طرح سراسری مشارکت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در روز درختکاری و هفته منابع طبیعی در فارس همزمان با سراسر کشور و با حضور مدیران ، روسای ادارات شهرستان ها و راهداران استان اجرا شد.

علیرضا راستیار معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس در این خصوص گفت : طرح مشارکتی سراسری با هدف ترویج فرهنگ درختکاری در بین اقشار مختلف جامعه، کنترل آلودگی محیط‌زیست و ارتقاء کیفیت آن و تقویت روحیه مشارکت در توسعه و نگهداری فضای سبز است.

وی افزود در قالب این طرح کشت نهال توسط راهداران استان فارس در محوطه راهدارخانه ها و حاشیه راه ها انجام شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس ادامه داد: هم چنین در روز ۱۴ اسفندماه نیز پاکسازی حریم راه از زباله ها، عملیات حریم زنی و اصلاح شیب شیروانی همزمان با سراسر کشور در طرح پاکسازی حریم راه ها در محورهای استان توسط نیروهای راهداری این استان آغاز شد.

علیرضا راستیار یادآور شد: گونه های درختان انتخاب شده بصورتی است که علاوه بر مقاومت بالا در برابر آفات به حداقل آب نیاز داشته و مطابق با اقلیم استان باشد.

راستیار هم چنین خاطرنشان ساخت: اقدام ارزشمند کاشت نهال که به مناسبت روز درخت کاری صورت پذیرفت علاوه بر منظر آرایی راه ها ، در توسعه فرهنگ درخت کاری و آمادگی برای استقبال از نوروز ۱۴۰۱ نیز اثر گذار می‌باشد.

انتهای پیام/