شناسهٔ خبر: 106223 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

شهرک‌های مسکونی در کنار شهرک‌های صنعتی احداث می‌شود

برگزاری نشست هماهنگی طرح نهضت ملی مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی رییس شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران اعلام کرد: سیاست وزارت راه و شهرسازی در ایجاد شهرهای جدید این است که شهرک‌های مسکونی در کنار شهرک‌های صنعتی ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی در بیست‌و‌یکمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری (۱۴۰۰) ضمن بررسی موضوعات مربوط به نشست و تصمیم‌گیری در خصوص هریک از دستور جلسات به همراه اعضای اصلی شورا، گفت: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن اساسا سیاست بر آن است تا کنار شهرک‌های صنعتی، شهرک‌های مسکونی برای کارگران، مهندسان و دیگر اقشار ایجاد شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه سیاست وزارتخانه این است که در کنار صنعت و محل کار، شهرک‌های مسکونی ایجاد شود، توضیح داد: در مکران، در تیس و در سایر شهرهای جدیدی که ایجاد خواهند شد ایجاد شهرک‌های مسکونی در کنار شهرک‌های صنعتی در دستور کار خواهد بود.

عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: به عنوان نمونه در طرح نهضت ملی مسکن برای ساکنان شهر تهران شهر ایوانکی استان سمنان که مراکز صنایع است برنامه‌ریزی شد که در آن شهر، اراضی به شکل ویلایی واگذار می‌شود. اینکار با این هدف انجام شده است تا تردد کارکنان صنایع ساکن در شهر تهران محدود شود و کارکنان صنایع در نزدیکی محل کار خود ساکن شوند.