شناسهٔ خبر: 106342 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل هوایی در هفته‌ای که گذشت؛

برقراری مجدد پروازهای هفتگی«هما» به باکو/ فرودگاه تبریز به عنوان هاب فرودگاهی منطقه شمال غرب کشور

هواپیما- ایران ایر برقراری مجدد پروازهای هفتگی«هما» به باکو، فرودگاه تبریز به عنوان هاب فرودگاهی منطقه شمال غرب کشور و برگزاری اولین دوره پیشرفته طب هوایی در سازمان هواپیمایی کشوری و برخی از مهمترین اخبار حوزه حمل ونقل هوایی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگارپایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخبار حوزه حمل و نقل هوایی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

انجام بیش از ۹۶ پرواز نوروزی توسط شرکت هواپیمایی ترکیش از فرودگاه تبریز

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی گفت: در ایام نوروز بیش از ۹۶ پرواز رفت و برگشت توسط شرکت هواپیمایی ترکیش از فرودگاه تبریز انجام خواهد شد.

مذاکرات ایران و آذربایجان برای راه‌اندازی مجدد قطار مسافری نخجوان- مشهد / تلاش برای حذف عوارض سفر به آذربایجان برای ناوگان ایرانی

وزیر راه و شهرسازی به عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آذربایجان برای شرکت در پانزدهمین اجلاس این کمیسیون و مذاکرات برای افزایش همکاری‌های حمل و نقلی عازم باکو ‌می‌شود.

فرودگاه تبریز به عنوان هاب فرودگاهی منطقه شمال غرب کشور/ مسیر تبریز- استانبول و بالعکس پرترددترین مسیر بین المللی شرکت فرودگاه ها / برقراری پرواز فوق العاده به دمشق/ افزوده شدن پرواز دوبی از فرودگاه تبریز در نوروز ۱۴۰۱

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان­ شرقی گفت: فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز با توسعه کم نظیر پروازهای داخلی و بین المللی به عنوان هاب فرودگاهی منطقه شمال غرب کشور محسوب می‌شود که موفق به جابجایی حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مسافر در سال۱۴۰۰شده است.

ابلاغ مصوبات ستاد ویژه سفرهای نوروزی به شرکت های هواپیمایی

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از ابلاغ مصوبات ستاد ویژه سفرهای نوروزی در خصوص ارتقاء خدمت رسانی و تکریم مسافران در ایام نوروز از سوی سازمان هواپیمایی کشوری به شرکتهای هواپیمایی خبر داد.

رعایت حقوق مسافران هوایی و اجرای کامل پروتکل های بهداشتی در ایام نوروز

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها گفت: ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی با تأکید بر رعایت حقوق مسافر و اجرای کامل پروتکل های بهداشتی در فرودگاه های کشور تشکیل شد.

تمرین محدود طرح اضطراری فرودگاه بین المللی شهدای زاهدان برگزار شد

مدیرکل فرودگاه سیستان و بلوچستان گفت: تمرین طرح اضطراری با رویکرد حفظ و ارتقای سطح آمادگی ارگانهای امدادی و امنیتی مستقر در فرودگاه در شرایط اضطراری در فرودگاه بین المللی شهدای زاهدان با موفقیت انجام شد.

لزوم همکاری حداکثری دستگاه‌های مسئول حوزه حمل‌ونقل با مردم در سفرهای نوروزی/ قیمت بلیت ها تا پایان فرودین‌ماه به هیچ عنوان تغییر نمی‌کند

وزیر راه و شهرسازی بر لزوم همکاری حداکثری تمامی دستگاه‌های تابعه این وزارتخانه در حوزه حمل‌ونقل در ایام نوروز و در زمینه انجام سفرهای نوروزی مردم تاکید کرد.

مشخص شدن آخرین مقررات پذیرش مسافران ورودی در پروازهای بین المللی / اعلام فهرست کشورهای پرخطر ویروس کرونا

سخنگوی سازمان هواپیمایی كشوری، آخرین مقررات پذیرش مسافران ورودی در پروازهای بین المللی به ایران را اعلام كرد و گفت: كشورهای ویژه با گردش بالای سویه جهش یافته گزارش نشده است.

ضرورت توسعه فعالیت‌های بسیج در عرصه‌های اجتماعی-فرهنگی

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در دیدار با فرمانده بسیج، اعضا و شورای بسیج بر ضرورت گسترش روحیه بسیجی تاکید کرد.

راه اندازی مجدد مسیر پروازی شیراز - نوشهر - شیراز

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران گفت: مسیر پروازی شیراز - نوشهر - شیراز از بیست و ششم اسفندماه راه اندازی می شود.

برقراری مجدد پروازهای هفتگی «هما» به باکو

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» از تاریخ شانزدهم اسفندماه سال جاری پروازهای بین‌المللی خود به مقصد باکو را از سر گرفت.

ببینید| ادامه پروازها برای بازگشت ایرانیان مقیم اوکراین به کشور

براساس قول وزیر راه و شهرسازی بابت اقدام سریع جهت بازگشت ایرانیان مقیم اوکراین به کشور این روند ادامه داشته و شب گذشته دیگر هموطنان کشورمان از طریق لهستان به میهن بازگشتند.

برگزاری اولین دوره پیشرفته طب هوایی در ایران /۲۲ پزشک دوره طب هوایی دیدند

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از برگزاری اولین دوره پیشرفته طب هوایی توسط این سازمان خبر داد و گفت: اولین گواهینامه برای دوره مذكور توسط این سازمان صادر شد.

برقراری پروازهای فوق‌العاده داخلی در نوروز ۱۴۰۱ در فرودگاه‌های مازندران/ پیگیری جهت الحاق فرودگاه ساری و نوشهر در سال آینده به مرزهای هوایی / احتمال برقراری پرواز فوق‌العاده به آکتائو

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران گفت: فرودگاه های مازندران با برقراری پروازهای فوق العاده درمسیرهای مختلف به استقبال نوروز ۱۴۰۱ خواهد رفت.

پرواز فوق‌العاده "هما" برای انتقال ایرانیان از رومانی

مديرکل روابط‌عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما"، از پرواز فوق‌العاده "هما" برای انتقال ایرانیان از رومانی خبر داد