شناسهٔ خبر: 106414 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

حدود ۲۰ کیلومتر شبکه ریلی استان اصفهان در دست اجرا قرار دارد

مترو بهارستان -اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: از مجموع ۱۷۰ کیلومتر شبکه حمل و نقل حومه‌ای استان اصفهان، حدود ۲۰ کیلومتر شبکه ریلی در حال اجرا و مابقی در بخش مطالعه است.

علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در خصوص وضعیت متروهای برون شهری استان اظهار داشت: در استان اصفهان یک شبکه حمل ونقل حومه‌ای موجود است تحت عنوان ارتباط شهرهای بزرگ و البته مراکز صنعتی و مهم به کلانشهر اصفهان که عمده اش در سمت غرب تعریف می‌شود.  

 وی با بیان اینکه طول شبکه حمل و نقل حومه‌ای استان اصفهان مجموعاً حدود ۱۷۰ کیلومتر است اذعان داشت: این شبکه ریلی از اصفهان بهارستان آغاز و به سمت زرین شهر، فولادمبارکه، ذوب آهن، فولادشهر رفته و سپس مجدداً به اصفهان بر می‌گردد.  

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه بخش شبکه ریلی اصفهان بهارستان به صورت جدی و توسط شرکت عمران شهرهای جدید (شهر جدید بهارستان) در حال انجام است گفت: با توجه به اقدامات انجام شده بخش زیرساختی و سیویل این پروژه احتمالا تا پایان سال ۱۴۰۱ به اتمام می‌رسد.  

وی بیان داشت: با توجه به اینکه شهرجدید بهارستان یکی از شهرهایی است که سرریز جمعیت اصفهان را دارد و علاوه بر آن، ایستگاه در نظر گرفته شده برای سپاهان شهر، بخشی از اصفهان است، لازم است تا شهرداری در زمینه ایستگاه و تامین و انتقال واگن ورود کند.  

قاری‌قرآن ادامه داد: برای مترو بهارستان تا فولادمبارکه کار مطالعاتی انجام پذیرفته و بخش فولادمبارکه تا شهر جدید مجلسی نیز اقدامات زیرساختی توسط شرکت عمران شهرهای جدید با مشارکت فولادمبارکه در حال انجام است.  

 وی با بیان اینکه بخش زیرسازی و سیویل پروژه مترو شاهین شهر در دست اقدام بوده اذعان داشت: از مجموع ۱۷۰ کیلومتر شبکه حمل و نقل حومه ای استان اصفهان، حدود ۲۰ کیلومتر در حال اجرا و مابقی در بخش مطالعه است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه مترو یکی از پروژه‌های ویژه و تاثیرگذار در استان اصفهان است گفت: علاوه بر ایجاد یک انتقال مطمئن ریلی و پایدار می‌تواند موج تغییر الگوهای اقتصادی و مهاجرتی شود که در صورت اهتمام ویژه و برنامه ریزی دقیق این پروژه بزرگ به خوبی جلو می‌رود.