شناسهٔ خبر: 106470 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران:

مشوق‌های کالبدی به متقاضیان محله‌سازی در بافت‌های فرسوده ارایه می‌شود

بافت فرسوده اصفهان معاون وزیر راه و شهرسازی از موافقت شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با ارایه مشوق‌های کالبدی به متقاضیان نوسازی در بافت‌های فرسوده خبر داد و گفت: سازندگان کلان و خرد متقاضی نوسازی در بافت فرسوده مورد حمایت قرار می‌گیرند.

محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ارایه مشوق‌های کالبدی به سازندگان در بافت های فرسوده خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از برنامه‌های شرکت بازآفرینی شهری ایران، ارایه مشوق‌های کالبدی به سازندگان است که این کار در همکاری با معاونت شهرسازی و معماری اجرایی و عملیاتی خواهد شد. شرکت بازآفرینی شهری ایران با ارایه این مشوق‌ها به دنبال تشویق محله‌سازی است و توسعه گرانی که مسئولیت نوسازی یک محله را برعهده می‌گیرند حمایت می‌شوند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: شرکت بازآفرینی شهری ایران از سرمایه‌گذارانی که نسبت به تجمیع پلاک‌های ریزدانه اعلام آمادگی کنند و سرمایه‌گذاران خردی که اقدام به نوسازی تک‌پلاک‌هایی که امکان تجمیع آنها با پلاک‌های مجاور نیست حمایت می‌کند.

آئینی اظهار امیدواری کرد تا با برنامه‌های تعیین شده نوسازی سالانه ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده در قالب طرح نهضت ملی مسکن اجرایی و عملیاتی شود.

وی مشارکت در نوسازی بافت‌های فرسوده را فرصتی مغتنم برای سرمایه گذاران خرد و کلان برشمرد و تاکید کرد: به دنبال آن هستیم تا متقاضیان واقعی نهضت ملی مسکن که در سامانه ثبت‌نام کردند امکان انتخاب داشته باشند؛ واحدهای تولید شده در بافت فرسوده را با تسهیلات بانکی ارزانتر انتخاب کنند یا اینکه اراضی رایگان با اجاره ۹۹ ساله  دریافت کنند.