شناسهٔ خبر: 106493 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره واگذاری اداره‌کل راه و شهرسازی استان تشریح کرد؛

فرآیند واگذاری اراضی باکاربری‌های عمومی استان اصفهان به بخش خصوصی

عباس سعیدی اصفهان رئیس اداره واگذاری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه امسال بخش اعظمی از اراضی دولتی واگذار شده بصورت اجاره بوده است، نحوه واگذاری اراضی عمومی استان اصفهان به بخش خصوصی را توضیح داد.

 عباس سعیدی رئیس اداره واگذاری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در خصوص نحوه واگذاری اراضی با کاربری‌های عمومی (آموزشی، بهداشتی، فرهنگی، ورزشی و گردشگری) استان اصفهان به متقاضیان و سرمایه گذاران اظهار کرد: این اراضی در اجرای ماده ۱۰۰ و ماده ۲۲ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به بخش دولتی و خصوصی قابل واگذاری است.  

وی با بیان اینکه واگذاری اراضی با کاربری‌های عمومی(آموزشی، بهداشتی، فرهنگی، ورزشی و گردشگری) به دستگاه‌های دولتی در صورت ارائه طرح و اعتبار مصوب به قیمت دولتی انجام می‌پذیرد گفت: واگذاری این اراضی به بخش خصوصی از طریق فراخوان عمومی بین دارندگان موافقت‌نامه اصولی معتبر از دستگاه متولی و به قیمت کارشناسی روز به صورت اجاره به شرط تملیک انجام می‌شود.  

رئیس اداره واگذاری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: بهای زمین برای واگذاری به بخش خصوصی از طریق کارشناسان رسمی دادگستری، ارزیابی و سپس در کمیسیون‌های مربوطه به تایید نهایی می‌رسد.  

وی اذعان داشت: پس از تایید قیمت موضوع در هیات نمایندگی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح و در صورت موافقت این هیات، مراتب در روزنامه‌های کثیرالانتشار و محلی جهت اطلاع‌رسانی به متقاضیان آگهی می‌شود.  

 سعیدی بیان داشت: از آنجا که مطابق با دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی، اداره‌کل راه و شهرسازی در استان اصفهان متولی واگذاری اراضی دولتی متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن است، در سال جاری بیش از چهار هزار و ۲۳۱ هکتار از اراضی دولتی استان با کاربری‌های مختلف واگذار شده که بخش اعظمی از آن بصورت اجاره بوده است.