شناسهٔ خبر: 106534 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان:

اراضی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیروهای مسلح موضوع تفاهم وزارت راه و وزارت دفاع تامین شد

جلسه وزیر راه و شهرسازی و وزیر دفاع معاون مسکن و ساختمان از تامین اراضی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیروهای مسلح موضوع تفاهم وزارت راه و وزارت دفاع برای تامین ۵۰۰ هزار واحد مسکونی نیروهای مسلح خبر داد.

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص جلسه هماهنگی با نیروهای مسلح که به بررسی روند تامین مسکن نیروهای مسلح موضوع تفاهم‌نامه وزارت راه و وزارت دفاع نکاتی را ارایه کرد.

معاون مسکن و ساختمان با اشاره به اینکه موضوع تفاهم نامه وزارت راه با وزارت دفاع  در خصوص تامین مسکن نیروهای مسلح در دو مرحله انجام شد، گفت: مرحله نخست برای تامین مسکن ۱۰۰ هزار واحد و مرحله دوم برای ۴۰۰ هزار واحد مسکن نیروهای مسلح به امضا رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مرحله اول که برنامه‌ریزی برای تامین ۱۰۰ هزار واحدمسکن نیروهای مسلح بود امروز ۲۲ اسفند مورد بررسی قرار گرفت. با تلاش‌های انجام شده در همراهی با ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها، شرکت عمران شهرهای جدید و تمامی نیروهای مسلح که در این برنامه مشارکت داشتند بیش از ۱۰۰ درصد تفاهم نامه نخست از نظر تامین زمین محقق شد و نزدیک به ۶۵ درصد از تفاهم‌نامه نخست در مراحل مختلف ساخت قرار دارد.

محمودزاده توضیح داد: چند ماه گذشته با توجه به روند مثبتی که تفاهم نامه فی مابین وزارت راه و وزارت دفاع داشت یک الحاقیه جدیدی به تفاهم‌نامه نخست وزارت راه با وزارت دفاع افزوده شد، مبنی بر آنکه ۴۰۰ هزار واحد دیگر به تعداد ۱۰۰ هزار واحد افزوده شود.

وی با تاکید بر اینکه جلسه مشترک وزارت راه با وزارت دفاع به منظور هماهنگی کلیه مفاد تفاهم‌نامه بخش اول و دوم برگزار شد، اعلام کرد: در تفاهم‌نامه دوم برنامه‌ریزی‌های لازم برای تامین زمین و سایر موارد انجام شده است. هم‌اکنون بخش قابل‌ملاحظه‌ای از تامین زمین برای بخش دوم تفاهم‌نامه با وزارت دفاع انجام شده است و در مراجع تعیین کاربری قرار دارد که بعد از تعیین تکلیف می‌تواند شروع عملیات اجرایی را داشته باشد.  همچنین، موضوع تامین تسهیلات بانکی و سایر موضوعات مرتبط در جلسه با وزارت دفاع مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم برای آن اتخاذ شد.

محمودزاده در پاسخ به این پرسش که زمان بهره‌برداری از پروژه‌های موضوع تفاهم با وزارت دفاع چه زمانی خواهد بود؟ اعلام کرد: معمولا پروژه‌ها از زمان شروع حدود ۲ سال زمان می‌برد تا به اتمام برسد. در عین حال در تمامی پروژه‌های ساخت مسکن تمامی مقدمات شروع احداث اعم از تامین زمین، اخذ پروانه، تهیه طرح و نقشه، انتخاب سازنده و ... پیش نیاز شروع پروژه است. آنهایی که از این مراحل رد می‌شوند و وارد شروع عملیات اجرایی خواهند شد بین ۱۸ ماه تا ۲ سال می توانند پروژهء‌ها را تحویل بگیرند.