شناسهٔ خبر: 106823 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛

 راهبردهای اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان؛ ضامن اعتلای استان

علیرضا قاری قران اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به تلاش های بی وقفه مجموعه این اداره‌کل در راستای اقدامات زیرساختی برای اعتلای استان، به تشریح خلاصه ای از اقدامات انجام شده در حوزه‌های کاری مختلف پرداخت.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان با مساحت تقریبی ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع ۶.۵ درصد خاک کشور را داراست که ۲۵ هزار کیلومتر راه همسنگ، بیش از ۴ هزار کیلومتر راه با نقش ملی و ترانزیت، همجواری با ۹ استان و دارا بودن ۱۱۴ شهر همگی نشان از اهمیت بسیار بالای این استان در زمینه حمل و نقل و حوزه شهری است.  

 وی با بیان اینکه امسال تعداد ۳۹۹  پرسنل خدوم این مجموعه بدون اتلاف منابع و با کارایی گسترده در حوزه‌های راهسازی، مسکن، شهرسازی، املاک و حقوقی کارنامه درخشانی ارائه دادند، اذعان داشت: با نامگذاری سال ۱۴۰۰ از سوی مقام معظم رهبری به نام " تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها"، اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن اقدام به تشکیل کارگروه‌های ویژه با تلاش و برنامه‌ریزی به عملیات اجرایی تمامی پروژه‌های اولویت‌دار سرعت بخشید.  

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه بودجه این اداره‌کل از منابع ملی و استانی تامین می‌شود، گفت: امسال شاهد رشد حدود ۲۹ درصدی اعتبارات ملی بودیم از سویی دیگر اعتبارات استانی در یکسال گذشته از رشد ۱۸۲ درصدی برخوردار بوده است.  

 وی اذعان داشت: در حوزه‌های مختلف این اداره‌کل اقدامات موثری انجام پذیرفته است که از مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه راهسازی می‌توان به افتتاح و بهره‌برداری از ۱۵ پروژه راهسازی در سطح استان و تلاش برای تکمیل ۶ پروژه دیگر تا پایان سال ۱۴۰۰ همچنین ۲۹۰ کیلومتر پروژه در حال اجرا اشاره کرد.  

 قاری‌قرآن در خصوص برخی از اقدامات انجام شده در حوزه شهرسازی و معماری این اداره‌کل بیان داشت:  با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۲ همه شهرهای استان از طرح جامع، تفصیلی و مصوب برخوردارشوند، ۸ طرح تفصیلی و ۲ طرح جامع شهری در مرحله تحویل مدارک و ابلاغ، قرار دارند. ۳۰ طرح تفصیلی ابلاغ شده، ۲۵ طرح تفصیلی در مرحله اتمام و ارائه به کمیسیون ماده ۵ جهت تصویب بوده و ۴۲ طرح در مرحله تهیه است.  

 وی اظهار کرد: از جمله اقدامات حوزه املاک و حقوقی این اداره‌کل، خروج از حالت سنتی و انجام فعالیت‌ها بصورت کاملا دیجیتالی است. به نحوی که ارتباط با ۱۱۴ شهر این استان که پیش از این بصورت سنتی و دستی انجام می‌پذیرفت اکنون بصورت سیستمی بوده. که این امر ضمن جلوگیری از مفقود شدن مدارک، موجب تسریع در امور می‌شود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اضافه کرد: این حوزه از ابتدای سال با برنامه‌ریزی و تلاش بی وقفه توانسته است جلوتر از اهداف تعیین شده دربرخی از شاخص‌های اختصاصی عمل کند.  

 وی با اشاره به فعالیت‌های ویژه حوزه مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در بخش‌های مختلف، مسکن بازآفرینی شهری و نظام مهندسی اذعان داشت: در حال حاضر بیش از ۲۷۲ هزار نفر در سطح استان اصفهان برای بهره مندی از مزایای طرح نهضت ملی مسکن اقدام به ثبت نام کرده‌اند.  

 قاری‌قرآن عنوان کرد: در طرح اقدام ملی مسکن نیز که با طرح نهضت ملی مسکن ادغام شد پس از انجام مراحل ثبت نامی، درخواست بالغ بر ۲۱ هزار متقاضی در سطح استان اصفهان تایید نهایی شده و برای تمامی متقاضیانی که تایید نهایی شده و آورده اولیه را واریز نموده اند تامین زمین شده است.  

 وی از جمله اقدامات مهم انجام شده در حوزه بازآفرینی شهری و سکونتگاههای غیر رسمی این اداره‌کل به باز آفرینی محله همت آباد اصفهان، که بعنوان پروژه پایلوت کشوری است اشاره کرد و گفت: این پروژه با مشارکت ۱۰۰ درصدی مردم در فاز اول است و از خصوصیات ویژه آن کارفرمایی مالکان یا همان مردم بوده که از طریق ایجاد شرکت تعاونی، احیاء و نوسازی صورت گرفته است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در پایان با بیان اینکه مجموعه اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در مسیر خدمت رسانی بی وقفه در تلاش است. ابراز امیدواری کرد تا با همت و تلاش کارکنان این اداره‌کل در سال ۱۴۰۱ نیز بتوان خدمات ارزنده‌ای به مردم عزیز استان ارائه کرد.