شناسهٔ خبر: 106909 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

 اخذ ۳۹۸۸ فقره سند تک برگ اراضی ملی در استان اصفهان

عبدالحسین پارسایی اصفهان معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در راستای تثبیت مالکیت اراضی ملی امسال ۳۹۸۸ فقره اسناد مالکیت دفترچه‌ای تبدیل و اسناد تک برگی اخذ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ عبدالحسین پارسایی‌راد معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه اجرای قانون جامع حدنگار موسوم به (كاداستر) گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری بشمار می‌رود و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی را آسان می‌کند اظهار کرد: در این راستا تبدیل اسناد دفترچه‌ای اراضی ملی در سطح استان اصفهان به اسناد تک برگ یکی از اولویت‌های کاری این اداره کل بوده است.  

 وی افزود: بر این اساس و با توجه به تلاش های بعمل آمده، در سال ۱۴۰۰ اسناد دفترچه‌ای به تعداد سه هزار و ۹۸۸ فقره به اسناد تک برگی تبدیل و تثبیت مالکیت شد.  

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه اجرای کاداستر و سند دار شدن اراضی، بروز اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی را رفع می‌کند، گفت: افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، بروزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و کاهش اختلافات حقوقی مردم را می‌توان بخشی از اهداف مهم اجرای این قانون عنوان کرد.  

 وی در خصوص دیگر اقدامات انجام شده در حوزه املاک به شناسایی اراضی تصرفی به میزان ۱۳۹ قطعه اشاره کرد و گفت: امسال صورتمجلس تفکیکی در سطح به میزان یکهزار و ۷۱۹ قطعه و در طبقات به تعداد ۵۷۹ واحد (در طبقات) اخذ شده است.