شناسهٔ خبر: 106912 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد:

عدم منافات در طرح‌های اقدام ملی و نهضت ملی مسکن

علیرضا قاری قرآن - اصفهان مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه طرح اقدام ملی مسکن با طرح نهضت ملی مسکن منافاتی نداردگفت: قوانین حاکم بر این دو طرح یکسان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن با هدف ساخت یک میلیون مسکن در هر سال توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و در قالب یک قانون به دولت تکلیف شده است.  

وی افزود: به عبارتی ساخت مسکن در قالب قانون جهش تولید مسکن هم قابلیت اجرایی شدن دارد و منافاتی با آن ندارد و حتی در برخی شهرستان‌ها هر دو طرح ادغام شده‌اند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در رابطه با پیشرفت این پروژه‌ها گفت: طرح اقدام ملی در سطح استان اصفهان و در شهرهای جدید بهارستان، مجلسی و فولادشهر رو به پیشروی است و ثبت نام نهضت ملی مسکن نیز تا پایان اسفندماه بوده است.  

 قاری‌قرآن با اشاره به یکسان بودن قوانین حاکم بر طرح اقدام ملی مسکن با طرح نهضت ملی مسکن گفت: طرح اقدام ملی توسط دولت مطرح و قرار بر آن شد که طبق آن سالانه ۴۰۰ هزار مسکن ساخته شود؛ اما طرح نهضت ملی مسکن توسط مجلس تصویب و به دولت ابلاغ شد.