شناسهٔ خبر: 107032 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

افزایش سقف وام نوسازی مسکن در بافت فرسوده به ۶۰۰ میلیون تومان /واجدان شرایط طرح نهضت ملی مسکن تا پایان خرداد تعیین تکلیف می‌شوند

بافت فرسوده اصفهان سرعت گرفتن نهضت خانه‌سازی به عنوان صنعت پیشرو، عملیاتی شدن ۸۷۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن، پرداخت ۸۲۵ میلیاردتومان تسهیلات خودمالکی به حساب سازندگان، بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بدین شرح است:

افزایش سقف وام نوسازی مسکن در بافت فرسوده  به ۶۰۰ میلیون تومان

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سقف وام نوسازی مسکن در بافت فرسوده به ۶۰۰ میلیون تومان رسید و متقاضیان می‌توانند ۱۵۰ میلیون تومان از مبلغ وام خود را بدون سود بانکی دریافت کنند.

سرعت گرفتن نهضت خانه‌سازی به عنوان صنعت پیشرو

وزیر راه و شهرسازی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سال نو و آغاز قرن جدید گفت: ان‌شاءالله سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین برای وزارت راه و شهرسازی سال سرعت گرفتنِ نهضت خانه‌سازی به عنوان صنعت پیشرو و اشتغال‌زا خواهد بود.

۸۷۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن وارد فاز عملیاتی شد

معاون مسکن و ساختمان مجموع عملیات اجرایی واحدهای مسکونی حمایتی را تحت عنوان طرح نهضت ملی مسکن ۸۷۰ هزار واحد برشمرد. معاون مسکن و ساختمان گفت: ۵۴۰ هزار واحد مسکونی از پروژه‌های حمایتی مسکن از قبل وجود داشت که عملیات اجرایی آنها آغاز شده بود و وارد فاز اجرا شدند. در مرحله جدید نیز عملیات اجرایی ۳۳۰ هزار واحد آغاز شد.

تعیین تکلیف واجدان شرایط طرح نهضت ملی مسکن تا پایان خرداد

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از نام نویسی بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: تمامی متقاضیان و واجدان شرایط تا پایان خردادماه سال ۱۴۰۱ تعیین تکلیف می‌شوند.

بازنگری مصوبه تعیین محدوده و حریم روستاهای واقع در حریم شهرها

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استانداران مصوبه شورا را در خصوص بازنگری تعیین محدوده و حریم روستاهای واقع در حریم شهرها، ابلاغ کرد.

موافقت مشروط الحاق ۱۲۰ هکتار اراضی به محدوده شهر اردکان

شورای‌عالی شهرسازی و معماری در مکاتبه با استاندار یزد موضوع مغایرت اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر اردکان را ابلاغ کرد.

تحویل اراضی احداث ۱۱۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی به بنیاد مسکن

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از معرفی و تحویل اراضی احداث ۱۱۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی به آن بنیاد خبر داد.

پرداخت ۸۲۵ میلیاردتومان تسهیلات خودمالکی به حساب سازندگان

عضو هیات‌مدیره بانک مسکن از پرداخت ۸۲۵ میلیاردتومان تسهیلات خودمالکی به حساب سازندگان خبر داد.

فاز نخست مصلی امام‌خمینی (ره) با پیشرفت ۸۲ درصد در حال تکمیل است

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی ضمن اعلام بازدید از مصلی امام‌خمینی (ره) از تکمیل فاز نخست این پروژه با ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی خبر داد.