شناسهٔ خبر: 107034 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و‌ نقل جاده‌ای فارس خبرداد ؛

تردد در جاده‌های استان فارس ۳۴ درصد افزایش یافت

تردد نوروزی فارس سرپرست اداره کل راهداری و حمل و‌نقل جاده‌ای فارس گفت: تردد خودرو‌های ورودی در جاده‌های شریانی مجهز به ترددشمار آنلاین در این استان از ابتدای طح نوروزی تا پایان روز سوم فروردین امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی فارس سرپرست اداره کل راهداری و حمل و‌نقل جاده‌ای فارس گفت: تردد خودرو‌های ورودی در جاده‌های شریانی مجهز به ترددشمار آنلاین در این استان از ابتدای طح نوروزی تا پایان روز سوم فروردین امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۴ درصد افزایش یافته است.

علیرضا راستیار ، اظهار داشت: ۱۰ میلیون و ۸۹۱ هزار و ۳۳۱ وسیله نقلیه از ابتدای طرح نوروزی تا دیروز در جاده‌های این استان تردد کردند که نسبت به میزان پارسال با ۸ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۹۴ تردد افزایش ۳۴ درصدی را داشته است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و‌نقل جاده‌ای فارس افزود: در روز چهار‌شنبه سوم فروردین‌ماه تعداد یک میلیون و ۱۳۸ هزار و ۶۹۹ وسیله نقلیه در جاده‌های استان تردد کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با ۷۰۱ هزار و ۴۴۶ تردد؛ رشد ۶۹ درصدی را داشته است.

وی با بیان اینکه درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در روز گذشته ۵ درصد بوده است، اظهار داشت: متوسط سرعت ثبت شده در این روز نیز ۷۹ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

راستیار بیان کرد: بیشترین تردد وسایل نقلیه به ترتیب مربوط به جاده‌های شیراز_مرودشت_ مرودشت_شیراز، صفاشهر_آباده، سعادتشهر_ مرودشت، شهررضا_آباده- دشت ارژن_قائمیه، شیراز_ دشت ارژن، کازرون_بوشهر، کوار_ فیروزآباد، شیراز_ کوار و شیراز_سروستان است.

وی با بیان اینکه تردد ورودی‌های شهر شیراز نسبت به پارسال افزایش ۱۹ درصدی را به همراه داشته است، افزود: از کل تردد صورت گرفته طی روز گذشته، ۶۱ هزار و ۶۶۰ تردد را خودرو‌های سنگین، یک میلیون و ۷۰ هزار و ۳۹۷ تردد را خودرو‌های سواری و وانت و ۶ هزار و ۶۴۲ تردد را اتوبوس‌ها شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: در محور شیراز- مرودشت ۵۷ هزار و ۸۱۴ تردد، مرودشت_ شیراز ۴۳ هزار و ۹۸۷ تردد، شیراز_ کوار ۲۴ هزار و ۱۴۳ تردد، شیراز_دشت ارژن ۳۱ هزار و ۷۵، کازرون_بوشهر ۲۰ هزار و ۲۴۵ تردد، شهررضا_ آباده ۱۸ هزار و  ۸۴۷ تردد، صفاشهر_آباده ۱۱ هزار و ۹۴۸ تردد، صفاشهر_سعادت‌شهر ۲۵ هزار و ۱ تردد، شیراز_سروستان ۱۵ هزار و ۱۱۶ تردد و نورآباد_گچساران نیز ۱۲ هزار و ۳۹۹ تردد ثبت شده است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و‌نقل جاده‌ای فارس با اشاره به حجم بالای ترافیک در ورودی‌های شیراز بیان کرد: در حال حاضر تمام محور‌های مواصلاتی باز و تردد بدون مشکل در جریان است.

راستیار با درخواست از مردم برای همکاری بیشتر با عوامل راهداری و پلیس راه گفت: این همکاری سبب می‌شود که تعطیلات نوروزی با حادثه کمتری سپری شود.

وی از رانندگان و همه سرنشینان خودرو‌ها و ناوگان عمومی خواست که بستن کمربند ایمنی را جدی بگیرند و شهروندانی که به هر دلیل قصد تردد در محور‌های مواصلاتی استان را دارند می‌توانند با تماس با تلفن ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

انتهای پیام